Alla inlägg den 13 mars 2008

Av Pernilla - 13 mars 2008 20:03

Jag har varit till Mindra idag när hon skulle äta klockan 11.Jag tog henne i famnen och hon var lite vaken faktiskt.Men när hon ligger där så får hon så klart en kramp.Hon rycker i mungipan och i ögonbrynet på högersida.Även hela hennes kropp rycker nu och jag känner mig maktlös.Jag skulle verkligen vilja hjälpa henne med detta och ta det ifrån henne.Men det går ju tyvärr inte hon måste fixa detta helt själv.

Jag smeker henne i ansiktet men inget hjälper tyvärr.Efter krampen så somnar hon och blir helt slut.

Hon orkar ju tyvärr inte äta alls då men det får man ju ta det var bara att sonda alla 80 ml.

Läkaren kommer in och dom höjer hennes kramp medicin igen som dom har sänkt under natten.

Jag matar henne även klockan 17 och hon är vaken då men ändå inte jätte svårt att förklara men denna gången så krampar hon inte.Man sitter ju på nåder för att vara beredd på att hon kanske ska krampa.Man tittar på henne hela tiden för att se hennes ansiktet om det kommer en kramp.Nu är Björn hos henne och kolla hur det är med henne och passa på att mata henne.Imorgon efter lunch ska vi ha möte med läkarna igen för att få all fakta på bordet om henne och vad som kan ha hänt.

Av Pernilla - 13 mars 2008 19:58

Här kommer kort på en stolt storebror och hans lilla syster.Minton har på sig pappas tröja men det dröjer nog innan han kan låna pappas kläder.

Vi har hämtat våran syskon vagn och Björn har satt ihop den idag visst är den fin

Av Pernilla - 13 mars 2008 10:07

Den stora frågan just nu är hur mycket man orkar som förälder?

Det känns som att man bara kommer upp på berget så ramlar man ner i ravinen igen.Jag känner att jag som mamma inte räcker till jag orkar inte ta hand om min son Minton så som allt är nu.Jag blir irriterad på honom utan andledningar och det är ju inte hans fel.

Vad ska jag göra???

Jag kan inte vara på 2 ställen samtidigt jag vill vara det men jag kan inte .

Mamma samvetet är ju inte så bra just nu och jag funderar hela dagarna på hur jag ska kunna hitta lösningar på detta.

Mindra tar all min kraft just nu och min son Minton får stå på sidan och titta på utan att veta vad som händer.Jag hoppas att han inte kommer att komma ihåg något av detta.

Ovido - Quiz & Flashcards