Alla inlägg under januari 2009

Av Pernilla - 30 januari 2009 21:41

Idag har jag varit och fikat med Minna och Jeanette det var jätte trevligt och super gott fika på Cafe rost.

Jag fick lite tid till mig själv nu när farmor och farfar är här och tar hand om våra barn.Dom gick ut och åkte kälke och jag for och fika sen när jag kom hem så kom min faster Tuula och hennes man Hasse och hälsade på för att gratta Mindra.På eftermiddagen så fixade jag maten och grejade lite.Vi åt lax med potatis och en jätte god fisk sås till.

Jag har varit på Mio möbler och hämta ut en lampa som är så jävla snygg.Den kostar 2400 och är en taklampa men jag fick den nu för 70% och det blev 700 så det kallar jag ett kap.Men nu är det ju färdig köp där för idag gick ju en epok i graven för nu finns ju inte Mio mer.Det känns ju tråkigt efter att den funnits i 22 år.Men jag har ju aldrig handlat där tidigare så det var ju nu bara för att det är billigare som vi har köpt så himla mycket där.Nästan hela vårat bohag ju .Men lampan passade som ett smäck ovanför vardagsrums bordet.

Av Pernilla - 30 januari 2009 21:36

Kan man ha mera otur än vad våran familj har haft med att beställa tårtor.Nu har vi ju beställt tårtor utav en privat person här i Kiruna och jag kan bara säga att det är dom finaste tårtorna jag någonsin sett.Men vad händer då ju Mindra har ju spytt flera gånger nu i kväll så jag var ju tvungen att ställa in kalaset imorgon.Man får ju hoppas att det inte är magsjuka utan bara något tillfälligt som hon har fått.Jag har ingen aning om vart Mindra har fått det i från för ingen annan är ju sjuk.Men det går ju inte att göra något åt det men det känns så hemskt för nu har jag verkligen 2 super snygga tårtor i kylen och jag vet inte hur dom ska bli uppätna.Nu kanske Mindra blir bättre så vi kan ha kalaset på söndag istället.

Vi får ju se hur natten blir ..... suck ....har man inte så får man ....

Av Pernilla - 30 januari 2009 07:55

Jag är verkligen chockad att det nu har gått ett år sen som vi var i Umeå för första gången och Mindra föddes.Det har ju varit ett jobbigt år men det har ju oxå varit ett helt fantastiskt år oxå.Tänk att vi fick behålla henne och att hon kämpade så för att stanna kvar hos oss.Nu har ett år gått och hon är ju verkligen helt underbar.En väldigt lättsam och go liten kicka.

Jag älskar henne så himla mycket.Nu hoppas vi att det nya året 2009 blir ett super bra år och att Mindra får må bra och utvecklas mycket.

Av Pernilla - 30 januari 2009 07:46

Det är ju fan inte klokt det som händer i denna stan just nu.

En kille på 20 år har blivit kniv mördad och en hel skola har brunnit ner till grunden och allt på samma dag.Man blir ju helt skakis av allt som händer.

Det härjar ju en våldtäcksman här oxå så man vågar ju inte gå ut snat.

Alla mina tankar går till den killen som fick lämna sitt liv åt våldet och alla som känner han.

Av Pernilla - 29 januari 2009 07:50

Idag fyller Mindra 1 år och det har varit en jätte bra dag.Vi fick ju först på morgonen kolla i annonsbladet på hennes grattis annons.Jag tyckte att den blev så himla fin.

Mindra fick jätte mycket paket idag för Björns mamma och pappa kom ju igår kväll så Mindra fick öppna deras paket på morgonen.Det var en hel del och hon tackar alla som hade skickat upp paket från Göteborg till henne.Dom var jätte fina.Hon fick tavlor,cd skivor,en docka med babysitter till,kläder,leksaker,filt,skor ja allt och lite till.

Vi har sjungt för henne och hon har fått blåsa ut ljusen och ätit tårta.

Hon tyckte verkligen om grädden på tårtan och smackade bara efter mer hela tiden.

Av Pernilla - 27 januari 2009 20:08

Idag fick jag ett trevligt telefon samtal från samordnaren över dagis här i tuollavaara.

Hon ringde mig och berätta att på måndag kunde Minton börja på dagiset i tuolla och det var som en dröm gick i uppfyllelse.

Nu vet vi att vi inte behöver skjutsa han över hela stan för att få han till dagis.Eller vi det är ju Björn som får skjutsa när jag inte har körkort.

Men nu är det slut med det.

Minton kommer att börja på dagiset 9/2 och jag tror att han kommer att trivas som fisken i vattnet.

Men det kommer ju bli en lättare vardag för oss för då kan jag ju lämna och hämta Minton varje dag.

Det dagiset är super bra och jag har bara hört bra om det så det känns ju oxå bra att man har fått plats där

Av Pernilla - 27 januari 2009 20:05

Ja jag vet inte vad det är med mig jag är super trött.Det känns som att jag hade behövt sova i 100 år som törnrosa.

Jag känner mig helt slut och att slippa gå upp på nätterna skulle ju verkligen underlätta.

Men man kan ju tyvärr inte välja det när man har en dotter som vill ha mat på natten.

Suck ja vad gör man .......

I need my beauty sleep....

Av Pernilla - 26 januari 2009 19:34

Ja tänk att det snart är daxs för 1 års kalas.Det här året har gått himla fort och samtidigt väldigt sakta.Det har varit ett år med mycket känslor och jag hoppas verkligen att det här nya året blir bättre än det förra.

Mindras kalas kommer att vara på lördag den 31/1 -09.Hon fyller ju på torsdag men då ids jag inte ha kalas för det är mitt i veckan och alla jobbar så vi kör på helgen istället.

Björns mamma och pappa kommer upp till kalaset så det ska bli roligt.

Det är ju ett tag sen vi har träffat dom nu och som dom har träffat barnen.Minton pratar om det varje dag att snart kommer farmor och farfar med stora flygplanet.

Ovido - Quiz & Flashcards