Alla inlägg under maj 2008

Av Pernilla - 29 maj 2008 12:41

Vi har varit i järnvägsparken idag med Minton och Mindra.Björn började jobba först klockan 11.30 så han kunde följa med oss dit.Men hela parken var full med barn denna dagnen och Minton kunde ju inte riktigt leka som han ville för dom sprang ju nästan på han.Men han gillade det och nu ska vi gå dit varje dag nu när solen har kommit fram och värmen.

Jag ska packa med en väska med smörgåsar och fika så kan man sitta där och mysa det som är så bra är att den inte ligger nära vägen.

Minton klättrade och åkte rutchkana jag hade inte med kameran men jag ska ta med den imorgon iställer så ska ni få se.

Av Pernilla - 29 maj 2008 12:35

Idag är Mindra 4 månader gammal det är ju helt otroligt hur fort det har gårr.Det känns som att man inte har hängt med i hennes utveckling och framsteg men det får man ta igennu när vi är hemma  myser.

Hon har verkligen utvecklas till det bättre hon är vaken mer under dagarna och hon är mera med när man grejar med henne.Det känns roligt.Denna dagen håller jag på att skriva ner allt jag gör med MIndra för att kunna lämna in det på försäkringskassan när vi ska lämna in vårdbidrag.

Men dte är ju just nu inget speciellt vi gör med Mindra jämnfört med en vanlig nyfödd bebis.Men det var en mamma som tyckte att jag skulle skiva upp allt som man gör under en dag.Dom hade gjort det och en massa annat som vi oxå ska göra och skicka med och dom hade fått full ersättning på deras dotter.Deras dotter har oxå hjärmissbildning och shunt men inte samma hjärnmissbildning som Mindra har.Men ändå är det kul att kunna ha kontakt med någon i samma sits och som kan hjälpa en om man behöver det.

Av Pernilla - 28 maj 2008 21:57

Vi har varit och hälsat på min kusin och hans tjej idag.Dom heter Fredrik och Marie.Det var jätte trevligt och 2 år sen sist.Fy på oss det är ju en skandal ju.

Mne nu har vi varit där och det var jätte roligt dom har en hund som heter Isa som Minton tyckte var rolig på håll men himmel när hon rörde på sig blev han verkligen livrädd.

Han bara skrek och jag tror verkligen att hunden blev livrädd för honom.

Dom har en liten hund och jag vet inte vad det är för ras men den är så himla söt.

Nu när vi varit till dom så kan man ju gå igen men det var ingen lätt resa dom bor högst upp i ett hyreshus utan hiss.Hur kan man flytta dit???

Av Pernilla - 28 maj 2008 21:38

Mindra somnade igår vid 22.30 och vaknade idag sist av alla 07.15.Min första tanke var tänk om hon inte lever.Björn gick fram till hennes säng och tittade och ja hon levde.Björn berättade att han tänkte samma sak.Det är ju helt otroligt at man ens som förälder ska behöva ha dom tankarna i huvudet.Vi är ju bara föräldrar och vi vill ju kunna ha det som vanliga föräldrar att kunna njuta av sitt barn och deras utveckling.Det kan jag inte säga att vi kan riktigt.Jag tror att detta beror på alla frågor som aldrig kommer att få svar.

Men jag hoppas att detta är en fighter och att hon ska visa alla att detta fixar hon.

Jag hoppas att vi kan vara det tillsammnas som en familj detta är ingen lätt situation och det känner vi alla.

Av Pernilla - 27 maj 2008 20:20

Jag är med i tävlingar och jag behöver eran hjälp.

Please help me!


Gå in på min blogg.

pillan30.bloggagratis.se(den blev inte klickbar så gå in på länkarpå mindras sida så kommer den upp)

Av Pernilla - 27 maj 2008 19:47

Vi bakade ju idag jag och Minton han tycker verkligen att det är roligt.Men det bästa han vet är att diska efteråt.Jag brukar aldrig baka något med ägg samtidigt som jag bakar med Minton eftersom han är allergisk.Men idag fick jag för mig att jag ville ha en sockerkaka och eftersom vi ändå var igång i köket så gjorde jag en till mig med.Minton diskade ju allt jag la i vasken och det som det hade varit ägg på sköljde jag av innan jag gav det åt honom.

Men det hjälpte inte han diskade säkert i 45 minuter och efter det så kollade han på tv så diskade jag färdigt allt igen.Han kommer in i köket och kliar sig i ögonen som en galning.När han tar bort händerna så ser jag att han var ju knallröd i ögonen och höll på att få en allergisk chock.Det högra ögat var helt igen det var så han fick kisa.jag tvättade genast hans ögon med vanligt vatten och hans händer.

Jag ringde till Björn och han sa bara att ta det lungt det går över av sig själv bara han slutar att klia.Men hur lätt är det för en kille på 2 år att inte klia när det kliar.Jag ringde till barnmott i kiruna och vi skulle komma in direkt.Dom sa att dom hade jätte mycket just denna dagen så det kunde bli en del väntan men dom ville ha han under uppsikt ifall det skull slå på luftvägarna.

Jag ringde till mamma som kom och körde oss dit för Björn hade möte på jobbet och kom inte ifrån.

Minton fick tavegyl som gjorde att han skulle sluta klia och ögondroppar.Svullnaden gick ner och vi fick åka hem.Men det är fortfarande inte bra och man skulle ge dropparna tills det var helt bra.

Minton hade feber nu igen på kvällen så det var ju tur att han var hemma från dagis.

Mindra mår jätte bra och hon har idag fått minska på ena krampmedicinen för att om en vecka kunna ta bort den helt.Vi ökade ju ena medicinen och efter det har hon inte haft en kramp.Skönt som tusan att slippa oroa sig för det.Men imorgon ska vi hämta ut barnvakterna med monitor så det känns ju bra.

Vädret idag har varit bättre det har inte snöat iallfall men det blåser ändå.Det blåser ju jämnt här i stan tyvärr.

Av Pernilla - 27 maj 2008 09:09

Minton är hemma från dagis idag för han hostar och äter ingenting.Men han har iallfall ingen feber så det känns ju skönt.Men det är något i kroppen för han är så himla gnällig och börjar grina för ingenting.Suck det är inte lätt att vara liten.

Han ska vara hemma hela veckan och jag hoppas att det kommer och gå bra.

Idag har vi bakat sockerkaka jag och Minton han tyckte att Mindra också skulle hjälpa oss och baka men jag förklarade att det kan bli svårt.Nu är sockerkakan i ugnen och snart ska vi prov smaka.Vi har gjort 2 st olika en som Minton kan äta utan ägg och mjölk och en som mamma kan äta.

Jag längtar tills sockerkakan är klar finns det nåt godare än varm sockerkaka och ett glas kall mjölk.


Av Pernilla - 24 maj 2008 10:28

Ja då har man varit med i tidningen första gången i sitt liv.Det verkar vara många som har läst det och skickat sms till mig.Det känns ju roligt.

Jag tycker själv att artikeln blev jätte bra det var ju lite fakta fel men det gör ju förhoppningsvis ingenting.

Jag hoppas att det kan hjälpa folk som kanske har ett barn som är sjukt eller känner igen sig i samma situation.

Minton har fortfarande jätte hög feber och han får inte gå ut.Mindra mår som en prinsessa och har inte haft kramper sen vi ökade upp hennes krampmedicin.

Det är ju jätte skönt att se att det hjälper att bara öka 0.6 ml och det blir så mycket bättre. Men samtidigt så är hon ju inte sjuk längre så man vet ju inte riktigt vad det beror på om det är medicinen eller att hon inte är sjuk.


Ovido - Quiz & Flashcards