Alla inlägg den 11 mars 2008

Av Pernilla - 11 mars 2008 22:01

Nu har jag varit hos Mindra och gett henne mat.Jag hade henne i min famn och det kändes ju lite osäkert när man vet att hon kan krampa.Hon hade haft kramp sist klockan 12 idag men nu när jag var där så kom det igen.

Hon låg i min famn och skulle få lactulos som är för hennes mage.Det är ett medel som hon tycker är jätte gott.Men idag så var hon inte alls intresserad av detta.Hon sög lite men knappt märkbart.Sköterskan sa att  hon var ju verkligen inte på hugget för mat.Men då gick det bara någon minut efter det så började hon rycka med hela huvudet på höger sida.Jag blev riktigt rädd och osäker och det höll väl i sig i några sekunder men ändå.Det hjälpte inte att jag smekte henne på kinden och berättade att jag var där.Efter det så sög hon i sig hela nappflaskan med mat och det var 60 ml.Det var precis som tat hon kände på sig att hon var på väg att få en kramp eftersom hon inte ville äta innan.

Hon somnade sen och efter ett tag hände det något igen hon ligger helt stilla och helt plötsligt så börjar hon knorra och vrida på kroppen och armar och ben.Detta har jag aldrig sett tidigare och nu iaktar man ju henne på ett annat sätt på grund av det som har hänt.Efter det somnar hon och sover jätte tungt.Jag tror att det var en kramp men på ett annat sätt.Hon blev ju verkligen helt slut efter detta och sov så himla tungt i min famn.Det känns verkligen inte roligt detta men imorgon kommer vi att få alla svaren hoppas vi.


Dom har gjort ultraljud på henne idag och även sattit elektroder på hennes huvud för att kolla hjärnans aktivitet.Detta kommer vi att få  reda på imorgon hoppas vi.Nu vill vi bara få svar...

Av Pernilla - 11 mars 2008 11:48

Jag måste få skriva av mig detta är inte lätt just nu.

Mindra mår inte speciellt bra.Hon har under natten och nu på förmiddagen haft kramper.Hon spänner hela kroppen och rycker i ansiktet.Hon hade en kramp på 8 minuter och det är ju verkligen länge.Jag var till henne efter att dom gått ronden och dom vet inte vad som har hänt ingen läkare känner igen henne.Hon är blek och bara sover hela tiden.Hon öppnar inte ögonen och rör sig inte.Hon får nu kramp medicin och man ska göra ett ultraljud på hennes huvud för att få svar.Men ingen vet vad som har hänt eller vad man ska göra.

Nu sitter vi på hotellet och tankarna bara åker runt i huvudet vad kan ha hänt med våran prinssessa som var frisk igår??

Hjärnskada eller ??

Kommer hon att fixa detta, kommer vi att fixa detta ??

Varför ska detta hända när allt har gått så bra?

Hon mådde ju så bra innan operationen och jag trodde verkligen att det var ett annat barn som var här nere med mig.Men nu känns det som att man är tillbaka på rutan som inte finns som innan fölossningen en massa frågor som ingen kan ge oss svar på .

VARFÖR SKA DETTA HÄNDA OSS ........

Ovido - Quiz & Flashcards