Direktlänk till inlägg 13 mars 2008

Kramp igen

Av Pernilla - 13 mars 2008 20:03

Jag har varit till Mindra idag när hon skulle äta klockan 11.Jag tog henne i famnen och hon var lite vaken faktiskt.Men när hon ligger där så får hon så klart en kramp.Hon rycker i mungipan och i ögonbrynet på högersida.Även hela hennes kropp rycker nu och jag känner mig maktlös.Jag skulle verkligen vilja hjälpa henne med detta och ta det ifrån henne.Men det går ju tyvärr inte hon måste fixa detta helt själv.

Jag smeker henne i ansiktet men inget hjälper tyvärr.Efter krampen så somnar hon och blir helt slut.

Hon orkar ju tyvärr inte äta alls då men det får man ju ta det var bara att sonda alla 80 ml.

Läkaren kommer in och dom höjer hennes kramp medicin igen som dom har sänkt under natten.

Jag matar henne även klockan 17 och hon är vaken då men ändå inte jätte svårt att förklara men denna gången så krampar hon inte.Man sitter ju på nåder för att vara beredd på att hon kanske ska krampa.Man tittar på henne hela tiden för att se hennes ansiktet om det kommer en kramp.Nu är Björn hos henne och kolla hur det är med henne och passa på att mata henne.Imorgon efter lunch ska vi ha möte med läkarna igen för att få all fakta på bordet om henne och vad som kan ha hänt.

 
 
Ingen bild

Lotta

13 mars 2008 20:32

Skickar en stor bunt kramar till er och håller alla tummar för er. Jag lovar att minton inte kommer lida av att du inte orkar med honom just nu, jag tror att han lär sig annat genom att vara med i er kamp som han kommer att ha med sig hela sitt liv.

Jag önskar erllt gott, oturen har varit med er alldeles för länge nu.

Tänker på er varje dag!
Kramar från oss alla

 
Ingen bild

gör det du kan göra ochMarie

13 mars 2008 21:40

Min älskade underbara vän! Du är en alldeles underbar mamma till både Minton och till lilla Mindra, du räcker till... du vet innerst inne att det här ligger utanför dina händer, det är upp till lilla Mindra nu hur mkt hon orkar...men hon är en liten fighter så jag hoppas av hela mitt hjärta att hon orkar. Jag tänker så otroligt mkt på dig och Björn, tårarna bara rinner ner när jag läser allt som hänt på sistone, det går liksom inte att stoppa dom, Ni måste orka, ni måste vara stark, ni klarar det här, glöm aldrig bort hur många vi är som finns där för er. Jag saknar dig så otroligt mkt, vill bara hålla om dig och säga att allt blir bra och att allt kommer att ordna sig... jag hoppas verkligen det av hela mitt hjärta. Du vet gumman att jag älskar dig...Vill så gärna vara där med dig och hjälpa dig, stötta dig, men jag finns ett telefonsamtal bort och ni finns i mina tankar hela tiden. Många kramar Marie (David och mamma och pappa hälsar oxå)

 
ugglan

ugglan

13 mars 2008 21:43

Åh, vilka fina bilder du lagt ut på bloggen. Dina barn är jättefina!!! Storebror ser så nöjd ut när han sitter i den nya vagnen.
Hoppas att ni får veta mer imorgon, det måste vara jobbigt med all ovisshet. Jag tänker på er och följer er varje dag.
Kramar från Ugglan

http://ugglan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

S.Dantoft

13 mars 2008 23:55

Hej Pernilla. Jag är in nästan varja dag och läser om eran lilla sessa. Tyvärr är jag inte lika bra på att lämna avtryck efter mej. Men ni ska veta att här tänks en massa på lilla Mindra. Kram på er!

 
Ingen bild

Maria å Robin

14 mars 2008 07:02

Det gäller att hålla tron uppe.
Och ta fram den styrka man inte trodde att man hade. Vi lider med era men vi tror att det snart vänder till det bättre. Hoppas läkarna kommer med ett bra svar. Ni finns i våra tankar. Minton ser ut och må super fint. Det är klart med såna fina föräldrar. Ni är kanon....Kramar Maria å Robin.

 
Ingen bild

siekas

14 mars 2008 07:17

Lilla prinsessan, mina ögon blir alldeles tårögda pernilla.....hoppas verkligen att hon börjar må bättre snart det är verkligen inte rättvist att en sån liten ska behöva gå igenom detta!!! Hade jag kunnat beama mig hade jag kommit dit nu o gett er alla stoooora siekas bamsekramar!!
Kramar från mig!!

 
Ingen bild

jb

14 mars 2008 11:50

Vi tänker på er hela tiden ni finns i våra hjärtan. Och ni ska veta att ni är underbara föräldrar man orkar mer än man tror. Hoppas allt börjar att ljusna för er där nere och att ni snart får komma hem. Massor med krmar från jeanette o hasse m familj

 
Ingen bild

vi på borraren

14 mars 2008 14:20

Ni finns i våra tankar varje dag och vi hoppas och ber att allting ordnar sig snart!! Många kramar till er alla!

 
Carinaw

Carinaw

14 mars 2008 20:14

Tycker ni har så underbara små ungar.Sitter och gör lite kort och under tiden tänker jag lite på er.Kortet jag gjort tillägnar jag Mindra och Minton.Hoppas att allt är någorlunda och att ni får vara tillsammans.
Kram,Carina!

http://carinaw.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 30 april 2010 11:59

Nu lägger jag ner mindras blogg.Jag har ingen motivation att skriva och tycker att det händer ju inte så mycket så det är svårt att hitta något att skriva om. Men om ni vill kan ni fortsätta läsa om mig på min hemsida som jag har gjort: http://pi...

Av Pernilla - 5 april 2010 08:29

Ja då var det sista dagen på påsken och vi har inte haft så där jätte fint vöder.Vi har varit uppe hos min mamma och pappa och firat påsk med god mat och trevligt sällskap.Minton skulle sova hos mormor och morfar i fredags men han ångrade sig så han ...

Av Pernilla - 26 mars 2010 09:19

Mindra är ju jätte snorig igen och Minton har varit lite snorig men inget mer än så.Men in natt kom det han har hostat och hostat.Han hostar nu på morgonen oxå.När han får hosta så slår det sig alltid på hans astma och han äter ingentng och så spyr h...

Av Pernilla - 25 mars 2010 21:09

Här kommer det kort på Mindras nya glasögon.                                                                                          ...

Av Pernilla - 25 mars 2010 21:03

Mindra myser i sin tränings stol.Den är tydligen så himla skön att hon kan somna i den.        Ica kvantum har öppnat i Kiruna och då var vi ju tvungen att åka dit och titta.Barnen fick sitt i kundvagnen och det tyckte storebror Minton var...

Ovido - Quiz & Flashcards