Alla inlägg den 15 februari 2008

Av Pernilla - 15 februari 2008 21:13

Björn ,Anita och Minton kom och hälsa på idag.Det var jätte skönt att få sällskap.Denna veckan har ju varit hemskt ensam.Mindra har ju mest sovit och jag har kollat på alla serier som går på tv.Det blir ju lite trist i längden.

Idag gjorde en läkaren en grundlig undersökning på Mindra.Han kollade hennes reflexer och lyssna på hjärtat mm.

När Björn och dom skulle åka hem så följde jag med till coop för att handla frukost grejer till mig.

Det var verkligen hemskt att säga hej då när vi kom tillbaka till sjukhuset jag började grina.Men det är ju hemskt för en mamma att inte få vara med familjen.

Mindra var med mig till 21.30 då fick hon gå in på neonental rummet.

Jag är helt slut på kvällen så det är ganska skönt att få ta igen lite tid när man har chansen.Snart börjar ju verkligheten.


Mindras mått idag:

Bukomfånget: 34.5

Huvudomfånget:41

Vikten:3498g

Av Pernilla - 15 februari 2008 09:00

Hej alla !


Jag sitter och skriver på datorn som finns på sjukhuset vart man som patient kan skriva lite.Här i Gällivare är allt bara bra.Mindra mår jätte bra och hon har fått börja äta flaska nu för jag orkade inte kämpa på med amningen mera.Hon verkar tycka att det är roligt med flaskan och äter mer och mer själv nu.Hon får ju vara inne på mitt rum hela dagarna och på nätterna så tar personelen hand om henne.Det funkar jätte bra.Nu börjar man ju komma in i att man har fått barn.Minton har varit och hälsat på henne och han satt med henne i famnen som en stolt storebror.Han ville inte att vi skulle ta henne alls utan han skulle ha henne hela tiden.Han kommer även hit idag oxå med Björn och farmor Anita.Det ska bli skönt med lite sällskap det kan ju bli lite långsamt annars.

Jag pratade med läkaren igår på ronden och han sa att fortsätter det bara så här kan vi nog åka hem i början på näsat vecka.Jag längtar verkligen det ska bli kul att slippa sjukhus och deras mat.Jag har ju haft turen att jag sluppit äta maten för den ser inte så kul ut.

Mindra äter ju från flaskan nu och det hon inte får i sig sondar man sen. Hon brukar orka äta 40 ungefär själv och sen sondar man 25 men det är ju olika från dag till dag.

Nu ska jag gå men jag ska försöka skriva mer ikväll.


Av Pernilla - 15 februari 2008 08:58

Hej alla som läser denna bloggen .Jag måste passa på att tacka för alla kommentarer som ni skriver åt oss.Jag tycker att det är jätte roligt att ni tycker om att läsa här.Jag har haft lite svårt att skriva men nu tänkte jag att jag ska fixa lite här under helgen.Jag kommer att skriva tillbaka i tiden och så skriver jag vad det är för datum så kan ni läsa det om ni vill.

Ovido - Quiz & Flashcards