Alla inlägg den 11 februari 2008

Av Pernilla - 11 februari 2008 21:04

Det blev en lång väntan innan vi fick träffa Mindra.Vi kom till Gällivare 12.30 men Mindra kom först 13.30 med helikopter.Dom landade i hangaren och 2 ambulanser mötte upp dom.Vi trodde att dem skulle landa på parkeringen utanför sjukhuset men så blev inte fallet. När Mindra kom så låg hon i en transport kuvös med gula hörselskydd på sig det såg häftigt ut.

Resan upp från Umeå hade bara gått bra och hon mådde bra hela resan.

Mindra var jätte hungrig när hon kom för hon hade bara fått halva mängden mat innan resan.

Björn och Minton stannade kvar i ca 40 minuter efter att Mindra hade kommit.

Läkaren Åke som följde med Mindra i transporten gjorde en grundlig undersökning på henne.

Mindra var det enda barnet som låg på neonental i Gällivare.


Mindras mått denna dagen:

Buken :34 cm

Huvudet:40.7

Vikt.3310 g


Av Pernilla - 11 februari 2008 19:12

I dag har Mindra äntligen anlänt till Gällivare. Hon kom med helikopter vid 13 tiden assisterad av en läkare och en barnsjuksköterska. Transporten hade gått bra. Pernilla är nu kvar hos Mindra i Gälivare medans jag (Björn) och Minton åkt hem. Detta för att Minton skall få lite vardag i gen,  han är lite less på att vara på patienthotellet i Umeå efter 14 dagar.


Av Pernilla - 11 februari 2008 07:00

Godmorgon på er alla.

Jag sitter vid datorn och tänkte skriva några rader klockan är bara 7 och jag börjar att bli nervös för hur det ska bli med transporten idag.Jag ber till alla gudar att det ska bli av.Att våran dotter Mindra ska komma med hellikopter till Gällivare idag.Jag ringde till barnavdelningen igår och fick reda på att vi kommer att få ett familjerum där som man kan ha sitt barn på så mycket som man bara orkar och kan.Jag vill vara med henne hela tiden för att komma igång med amning och att få känna hur det är att vara en mamma igen.Man har ju inte riktigt fatta vad det är som har hänt.Men jag hoppas att det blir bättre i Gällivare.Så har ni vägarna förbi så hör av er så kan ni ju komma och titta på vårat mirakel.

Jag kommer att vara själv kvar i Gällivare Björn och Minton följer med ner idag och sen åker dom hem och kommer först på torsdag .Minton måste få tillbaka sitt liv och inte behöva bo i en kappsäck eller på ett sjukhus.

Men det är ganska bra för då kan jag i lugn och ro bara vara med Mindra utan att ha dåligt samvete för att jag inte har tid  för MInton.Då får Björn fixa den biten.

Nu när jag kommer till Gällivare så fick jag reda på att dom hade en dator med internet i korridoren som man fick låna som förälder.Så då kan jag kanske skriva i bloggen när jag är borta iallfall.Jag tänkte ju att Björn skulle få skriva men det där med att skriva är ju inte alla killars favorit.Plus att det inte brukar bli så mycket skrivet då heller.

Så jag tror att jag ska ta hand om den biten så gott det går.

Ovido - Quiz & Flashcards