Direktlänk till inlägg 15 februari 2008

Kort sammanfattning

Av Pernilla - 15 februari 2008 09:00

Hej alla !


Jag sitter och skriver på datorn som finns på sjukhuset vart man som patient kan skriva lite.Här i Gällivare är allt bara bra.Mindra mår jätte bra och hon har fått börja äta flaska nu för jag orkade inte kämpa på med amningen mera.Hon verkar tycka att det är roligt med flaskan och äter mer och mer själv nu.Hon får ju vara inne på mitt rum hela dagarna och på nätterna så tar personelen hand om henne.Det funkar jätte bra.Nu börjar man ju komma in i att man har fått barn.Minton har varit och hälsat på henne och han satt med henne i famnen som en stolt storebror.Han ville inte att vi skulle ta henne alls utan han skulle ha henne hela tiden.Han kommer även hit idag oxå med Björn och farmor Anita.Det ska bli skönt med lite sällskap det kan ju bli lite långsamt annars.

Jag pratade med läkaren igår på ronden och han sa att fortsätter det bara så här kan vi nog åka hem i början på näsat vecka.Jag längtar verkligen det ska bli kul att slippa sjukhus och deras mat.Jag har ju haft turen att jag sluppit äta maten för den ser inte så kul ut.

Mindra äter ju från flaskan nu och det hon inte får i sig sondar man sen. Hon brukar orka äta 40 ungefär själv och sen sondar man 25 men det är ju olika från dag till dag.

Nu ska jag gå men jag ska försöka skriva mer ikväll.


 
 
Ingen bild

ulrica

15 februari 2008 09:36

Hej =) Läser din blogg varje dag kan liksom inte låta bli =). Känner igen mej mycket i eran situation. Våran lilla Freja fick en jätte jobbig start på livet som slutade med att hon fick flygas ner till Karolinska i Huddinge.. Där fick vi vara i ca: 3 veckor för hon fick njurdialys... Men efter en tuff resa med sjukhus och Ronald Macdonald som vårat hem i ca:4 veckor fick vi åka hem och börja våran vardag... Jag håller alla tummar och tår för er och eran lilla söta tös =) Behöver du skriva till någon som har varit i ungefär samma situaton så har jag också en blogg: www.smurfan.bloggagratis.se. Mvh: Ullis

 
Ingen bild

Helena

15 februari 2008 11:53

Jättekul att läsa att det går så bra. Tack för att du skriver, Pernilla. Hoppas nu mamma (farmor) fotar guldklimpen i massor så att jag får se många bilder sen. Lägg gärna upp fler bilder på bloggen när ni har möjlighet också. Kram till er alla!

 
Åsa

Åsa

15 februari 2008 16:59

Vad roligt att det går så bra. Hoppas att ni får åka hem snart, hem till vardagen. Jag saknar lite fler bilder... om man nu får önska lite.

http://mimosan.wordpress.com

 
Ingen bild

Mulle

15 februari 2008 17:28

Hej vännerna.....hoppas att ni får komma hem snart, det låter ju jättebra! Massor av allahjärtans kramar från oss (lite i efterskott.....). Syns snart!!!

 
Linda

Linda

15 februari 2008 18:52

Vad roligt att höra att det går så bra med Mindra. Håller tummarna för att ni kan få åka hem i nästa vecka

http://bizzab.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Cicci

15 februari 2008 20:12

Helt underbart att allt går så bra! Amma är det ju en hel del som inte gör så det är nog ett klokt beslut att slippa ha den stressen över sig och bara njuta av att hon faktiskt kan äta själv, stora damen ;-) Ringer dig under helgen någon gång men tills dess, bamsekramar på er!!!

 
Sussie

Sussie

16 februari 2008 09:22

Gratulerar till dottern. Hoppas det fortsätter i samma stil så ni snart kan komma hem och slippa sjukhuset //Sussie

http://holger.bloggagratis.se

 
ugglan

ugglan

16 februari 2008 18:55

HÄRLIGT att det går åt rätt håll!!!!! Jag ska hålla tummarna för att ni snart ska få åka hem.....
Kram Ugglan

http://ugglan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Granmyr

18 februari 2008 08:18

Åh vad skönt att höra att det går så otroligt bra......Förstår att ni längtar hem, lasarett är ingen höjdare. Det går ju lika bra med flaska och ni har ju nog mycket att tänka på så ingen idé att stressa med amning. Kul när ni kommer hem så man får träffa miraklet...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 30 april 2010 11:59

Nu lägger jag ner mindras blogg.Jag har ingen motivation att skriva och tycker att det händer ju inte så mycket så det är svårt att hitta något att skriva om. Men om ni vill kan ni fortsätta läsa om mig på min hemsida som jag har gjort: http://pi...

Av Pernilla - 5 april 2010 08:29

Ja då var det sista dagen på påsken och vi har inte haft så där jätte fint vöder.Vi har varit uppe hos min mamma och pappa och firat påsk med god mat och trevligt sällskap.Minton skulle sova hos mormor och morfar i fredags men han ångrade sig så han ...

Av Pernilla - 26 mars 2010 09:19

Mindra är ju jätte snorig igen och Minton har varit lite snorig men inget mer än så.Men in natt kom det han har hostat och hostat.Han hostar nu på morgonen oxå.När han får hosta så slår det sig alltid på hans astma och han äter ingentng och så spyr h...

Av Pernilla - 25 mars 2010 21:09

Här kommer det kort på Mindras nya glasögon.                                                                                          ...

Av Pernilla - 25 mars 2010 21:03

Mindra myser i sin tränings stol.Den är tydligen så himla skön att hon kan somna i den.        Ica kvantum har öppnat i Kiruna och då var vi ju tvungen att åka dit och titta.Barnen fick sitt i kundvagnen och det tyckte storebror Minton var...

Ovido - Quiz & Flashcards