Direktlänk till inlägg 11 februari 2008

Transport eller inte?

Av Pernilla - 11 februari 2008 07:00

Godmorgon på er alla.

Jag sitter vid datorn och tänkte skriva några rader klockan är bara 7 och jag börjar att bli nervös för hur det ska bli med transporten idag.Jag ber till alla gudar att det ska bli av.Att våran dotter Mindra ska komma med hellikopter till Gällivare idag.Jag ringde till barnavdelningen igår och fick reda på att vi kommer att få ett familjerum där som man kan ha sitt barn på så mycket som man bara orkar och kan.Jag vill vara med henne hela tiden för att komma igång med amning och att få känna hur det är att vara en mamma igen.Man har ju inte riktigt fatta vad det är som har hänt.Men jag hoppas att det blir bättre i Gällivare.Så har ni vägarna förbi så hör av er så kan ni ju komma och titta på vårat mirakel.

Jag kommer att vara själv kvar i Gällivare Björn och Minton följer med ner idag och sen åker dom hem och kommer först på torsdag .Minton måste få tillbaka sitt liv och inte behöva bo i en kappsäck eller på ett sjukhus.

Men det är ganska bra för då kan jag i lugn och ro bara vara med Mindra utan att ha dåligt samvete för att jag inte har tid  för MInton.Då får Björn fixa den biten.

Nu när jag kommer till Gällivare så fick jag reda på att dom hade en dator med internet i korridoren som man fick låna som förälder.Så då kan jag kanske skriva i bloggen när jag är borta iallfall.Jag tänkte ju att Björn skulle få skriva men det där med att skriva är ju inte alla killars favorit.Plus att det inte brukar bli så mycket skrivet då heller.

Så jag tror att jag ska ta hand om den biten så gott det går.

 
 
Ingen bild

Tv

11 februari 2008 08:25

Hej Pernilla!
Pratade med Marie häromdagen och fick goda nyheter av henne! Måste bara få säga att jag är så otroligt glad för er skull! Att det gick så bra för Mindra trots att det såg så mörkt ut innan hon kom ut. Mindra är jättefin! Kämpa på! Kramar Taina

 
ugglan

ugglan

11 februari 2008 13:40

Jag vill bara säga att jag håller tummarna för att transporten blir av.
Kram Ugglna

http://ugglan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lotta

12 februari 2008 13:51

Hej Pernilla!
Vad skönt att höra att ni kommit närmare Kiruna. Jag träffade din mamma på stan i fredags, det var så kul att se henne hon lyste som en sol!
Jag kan tänka mig att du lyser än mer ;).
Jag sitter och sliter med mitt examensarbete och kan inte låta bli att gå in och titta på din blogg lite då och då.
Hoppas att du står ut i gällivare, sjukhuset är som lite tråkigare än i Umeå. Jag har en kompis i gällivare som ska ha barn när som helst, så man vet aldrig om jag kommer och tittar till er.
Ha det gott, så hörs vi snart!
Hela familjen håller tummarna för er (Kenth läser t.o.m bloggen med mig!)
Kram från Lotta

 
listoplisto

listoplisto

14 februari 2008 20:21

När mina tvillingar föddes bodde vi 17 dagar i familjerum på barnavdelningen i Gällivare. Det är ju sjukhus så det är inte skitkul, men personalen är överlag JÄTTEtrevlig!

http://listoplisto.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 30 april 2010 11:59

Nu lägger jag ner mindras blogg.Jag har ingen motivation att skriva och tycker att det händer ju inte så mycket så det är svårt att hitta något att skriva om. Men om ni vill kan ni fortsätta läsa om mig på min hemsida som jag har gjort: http://pi...

Av Pernilla - 5 april 2010 08:29

Ja då var det sista dagen på påsken och vi har inte haft så där jätte fint vöder.Vi har varit uppe hos min mamma och pappa och firat påsk med god mat och trevligt sällskap.Minton skulle sova hos mormor och morfar i fredags men han ångrade sig så han ...

Av Pernilla - 26 mars 2010 09:19

Mindra är ju jätte snorig igen och Minton har varit lite snorig men inget mer än så.Men in natt kom det han har hostat och hostat.Han hostar nu på morgonen oxå.När han får hosta så slår det sig alltid på hans astma och han äter ingentng och så spyr h...

Av Pernilla - 25 mars 2010 21:09

Här kommer det kort på Mindras nya glasögon.                                                                                          ...

Av Pernilla - 25 mars 2010 21:03

Mindra myser i sin tränings stol.Den är tydligen så himla skön att hon kan somna i den.        Ica kvantum har öppnat i Kiruna och då var vi ju tvungen att åka dit och titta.Barnen fick sitt i kundvagnen och det tyckte storebror Minton var...

Ovido - Quiz & Flashcards