Alla inlägg under april 2008

Av Pernilla - 14 april 2008 10:43

Idag har min brors barn och deras mamma Åsa varit och hälsat på oss.Men det var för att klippa Mintons hår han var så himla lång hårig så det var inte sant.Men nu har han i allfall en frisyr det blev jätte fint.

Nu är det bara mamma som måste fixa sin frisyr men jag vet inte vad jag ska hitta på för något.Men klippas måste jag.

Av Pernilla - 13 april 2008 10:46

Zack och William med mamma och pappa har varit och hälsat på idag.Snacka om att det var länge sen vi såg dom.Bägge grabbarna hade växt och blivit stora killar nu.

Minton tycker att det är så roligt att leka med dom.

Det märktes att det var länge sen som dom hade lekt jag tror att alla Mintons leksaker var på golvet.

Minton hade jätte kul nu när han slapp leka med mamma och pappa bara utan fick leka med jämnåriga kompisar.

På eftermiddagen så åkte vi till min mamma och pappa då var William och Zack där så då kunde dom fortsätta leka där.Vi for dit för att mamma bjöd över oss på fika hon hade gjort en tårta som är svin god.


Av Pernilla - 11 april 2008 19:13

Vilken dag vi har städat och grejat hela dagen idag.Vi skulle ha varit på socialen idag för ett faderskapserkännande men vi hann helt enkelt inte dit.Björn hämtade sin pappa från flyget klockan 14 så innan dess var det fullt ös.

När Tommy kom så var det rena julafton för våra barn han hade med sig presenter till  både Minton och Mindra.Minton tyckte detta var jätte roligt och gick till slut och hämtade paketen själv.

Mindra har fått en helt ny garderob med kläder och Minton fick oxå kläder men mest leksaker och grejer.Det var jätte fina saker och alla som skickade upp paket till våra barn ska ha tusen tack för detta.

Nu på eftermiddagen har grabbarna varit och handla medans tjejerna var hemma och tog det lungt.

Vi har ätit middag och varit och köpt godis.Jag har sövt Minton och han somnade utan några problem för han har inte sovit middag idag.Han var super trött.

Nu på kvällen ska vi kolla på tv och mysa på här hemma.

Av Pernilla - 10 april 2008 21:23

Björn har varit i Sthlm idag med sitt jobb.Han åkte i morse kl 6 och kommer hem kl 22.30

Min mamma har hjälpt mig med barnen och det behövs verkligen för det känns som att jag inte räcker till för dom båda.Nu när deras behov är olika.När den ena sover så är den andra vaken.

Vi tog en promenad till Coop med barnen och handlade lite mat.Mindra hade helt slut på ersättningen så det var bara att handla det och en massa annat oxå.Men det var första gången Mindra var på Coop och handla för jag har inte velat ta med henne så hon inte ska bli sjuk.Men idag fanns det inget att välja på .Hon äter ju pencillin igen så jag tyckte att det var vattentätt.

Vi åkte buss hem för Mindra skulle ha mat och då hann vi inte gå hem.Vi stannade och köpte mitt godis oxå så nu tycker jag att alla som är sugen på godis ska gå in på sporthalls kiosken och handla.Men glöm inte "chokladpopcornen" för annars kanske dom försvinner om det inte är nog många som köper dom.

Det vill iallfall inte jag.

När vi kom hem så gav mamma mat till Mindra och jag sövde Minton det var grymt skönt med ett par till händer som kan hjälpa till.

Vi åt middag här och sen for mamma och pappa hem.Min kusin Sari och hennes dotter Sanna var och hälsa på oss det var jätte roligt.Jag är verkligen sugen på att umgås med folk just nu efter 6 veckor i selibat.


Av Pernilla - 10 april 2008 21:21

Alla underbara människor runt om i världen som sitter inne på bra recept utan ägg.mjölk och fisk.Ni kan gärna få skicka ett mail med recept till mig som jag kan laga eller baka.Min son skulle verkligen bli glad då

Min mail: Pillanlax@bredband.net

Tack på förhand .....

Av Pernilla - 10 april 2008 21:06

Jag har varit i en jätte bra godis affär i Umeå dom hade jätte mycket godis och en ny favorit hos mig "chokladpopcorn".Det var svin gott.

Jag var in på sporthalls kiosken i Kiruna och berättade detta till "sussie" som jobbar där.Men hon sa att dom är ganska dyra och inget dom hade i tankarna att ta in.Nej och det kunde jag förstå men jag lämnade det mest som ett förslag.Dom var verkligen så himla goda.

Tror det eller ej men idag fick jag ett sms från "sussie" på sporthalls kiosken att dom hade beställt och fått hem mitt godis.Jag stack dit direkt och köpte.Då fick jag plocka direkt ur påsen som dom låg i för dom hade inte hunnit sätta dom i en låda ännu.

 Men jag fick mitt godis som jag sitter och äter just nu mums.....

Jag kan bara säga tusen tack till denna underbara människan "sussie" som gjorde mitt liv roligare igen efter allt som hänt.

Godis är gott tycker jag ....

Av Pernilla - 8 april 2008 19:58

Minton har varit till doktorn idag på barnmottagningen för sin allergi.Björn var dit med honom och jag var hemma med Mindra.Dom gjorde ett pricktest på Minton:Den visade att han var allergisk mot ägg,mjölk och fisk inte så kul.Jag tyckte att det var ett jätte jobbigt besked för det är så mycket som han inte kan fortsätta äta nu.Alla vällingsorter värkar innehålla mjölk och vad ska han då äta.Han kan ju inte äta gröt,yoghurt eller nåt sånt så vad ska man ge han till frukost eller kvällsfika.Svin svårt tycker jag.Stackars Minton nu förändras hans liv drastiskt.

Men men det är ju bara göra det bästa ur situationen och fixa detta oxå men det känns som att det räckte med motgångar just nu.

Nu har vi ju kommit hem och hunnit vara hemma ett par dagar då kommer ju problemen.Idag var Mindras huvud spänt och vi blev jätte oroliga för detta.Vi ringde till Umeå så dom kontaktade Per-åke så han ringde upp oss på 5 minuter.Vi fick svar på våran fråga och det var bara att åka till barnmottagningen i Kiruna för att tömma hennes mage.Hon verkar ha en strulig mage och när hon inte tömmt sig på ett tag då verkar det som att vätskan i huvudet ökar.Det är ju för att shunten tömmer ju vätskan ner i hennes mage och är det då fullt där då funkar det kanske inte som det ska.

Men dom tömde hennes mage och nu är hennes fontanell neråt igen. Tack gode gud för det.Men tankarna hann ju komma till att vi skulle tillbaka till Umeå.

Men vi får visst vara hemma ett tag till.....ha ha

Av Pernilla - 8 april 2008 07:34

Nu vill jag bara passa på att meddela alla människor som vill komma och titta på guldklimpen att det går bra.Jag har ju inte sett en person jag känner på flera veckor så jag är sällskaps sjuk.Men jag måste få påpeka att om ni ska komma är det  jätte viktigt att ni är friska.Mindra är ju infektionskänslig som alla små barn men jag är livrädd att hon ska få infektion i shunten igen.

Så snälla tänk på detta.

Jag är ensam på förmiddagarna för Björn har börjat jobba 1/2 tid nu.

Ring gärna innan ni ska komma



VÄLKOMMNA HEM TILL OSS ...

KRAM FRÅN FAMILJEN LOFTVALL / LAAKSONEN

Ovido - Quiz & Flashcards