Alla inlägg den 20 april 2008

Av Pernilla - 20 april 2008 19:16

I natt klockan 00 fick Mindra sin pencillin men när dom skulle spola ren den så slutatde den att fungera.Så klockan 8 på morgonen skulle hon haft pencillin igen men det funkade inte.Dom har stuckigt henne idag som en nål dyna men inget fungerar på henne.Det har varit 3 olika sorters personal hit. 1 från barn 4 (dom är ju vana att sticka små barn),narkossköterska(dom ska ju lyckas med detta),och en annan människa jag vet inte vart hon kom i från (men hon skulle oxå klara av detta).Ingen av dessa människor klarade av att få en nål att stanna kvar så dom kunde ge henne pencillinet.Nu är klockan 19 och hon har fortfarande inte fått sin pencillin.

Men nu har dom tagit beslutet om att inte sticka henne mera iallfall utan nu ska hon få det via munne.Så får man ta ett nytt beslut vad man ska göra med henne imorgon beroende på hur länge man ska ha henne på pencillin.Hennes crp värde var 14 igår och idag har man ju inte kunnat ta något.

Jag har tömmt Mindras mage idag igen med lavemang och nu börjar man ju bli orolig vad dom ska hitta när dom ska in i tarmen och titta.

Hon ligger och trycker men det kommer inte ut något och när jag tömde henne så var det inte mycket bajs utan en massa luft bara.

Vi har myst på idag jag och Mindra efter en jobbig natt med en snörvlig näsa så  passade vi på att sova 2 timmar på dan istället.Grymt skönt.Mindra fick barnvakt på kvällen för jag stack och åt pizza med min kompis Marie det var behövligt att bara vara tjejerna utan barn och sitta och snacka en massa bajs.

                                                

Ovido - Quiz & Flashcards