Direktlänk till inlägg 5 februari 2008

Andningsuppehåll

Av Pernilla - 5 februari 2008 21:30

Björn gick över till Mindra på kvällen.Han ville se hur det såg ut där vart stygnen till shinten har suttit.Så jag sa till han att han kan ju passa på att ge henne maten kl 20 när han ändå var där.Jag kollade på tv och tyckte väl att Björn var bort ganska länge men han n skulle ju mata henne och det kan ju dra ut på tiden.När Björn kom tillbaka efter1 1/2 timme så frågade jag hur det var och Björn svarade att hon mådde inte så bra.

Då blev jag jätte rädd för jag såg på Björn att han var tagen av situationen som hade varit.

Hon hade haft dålig syresättning i 1 timme när Björn kom dit och fick andningsuppehåll.Henness syresättning ska ligga på 100 och den var nere på under 60.Dom masserade henne på magen och killade henne under fötterna för att hon skulle börja andras igen.

Dom satte en cipup i näsan på henne(en grimma) som hjälpte henne att utvidga hennes lungor. Dom tog blodprover för att se om hon fått en infektion. Läkaren Svante sa att det kan bli så när man är för tidigt född,öka maten för snabbt eller får en infektion.Men han sa oxå att barn som ligger under ständig vård så brukar ha 2 steg fram och 1 steg bak.Men det var ju som Björn sa att hon har ju inte haft något steg bak utan 100 fram istället.Så det är ju inte så konstigt att det skulle hända.

Jag börja grina när Björn berättade detta det kändes jätte obehagligt att inte kunna påverka eller hjälpa henne.Men jag kände att jag ville inet gå över för det blir ju inte bättre utan det var bättre att vänta och ta det på morgonen istället.

 
 
anki

anki

14 februari 2008 12:22

Det var lite så med våran Freja när hon var på sjukhuset barnen det går lite upp och ner.Men sen blev det så bra.
Freja åker till Stockholm nu i Mars ska då kolla sina njurar riktigt men hon mår ju så bra nu.
Så vi är bara lite orolig för tyvärr är det så det är lite svårt att inte vara orolig när det har varit jobbigt.
Tänker på er och håller tummarna att det ordnar sig lika bra för er. Kram på alla hjärtansdag liten puss till lillhjärtat vill jag skicka

http://anki

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 30 april 2010 11:59

Nu lägger jag ner mindras blogg.Jag har ingen motivation att skriva och tycker att det händer ju inte så mycket så det är svårt att hitta något att skriva om. Men om ni vill kan ni fortsätta läsa om mig på min hemsida som jag har gjort: http://pi...

Av Pernilla - 5 april 2010 08:29

Ja då var det sista dagen på påsken och vi har inte haft så där jätte fint vöder.Vi har varit uppe hos min mamma och pappa och firat påsk med god mat och trevligt sällskap.Minton skulle sova hos mormor och morfar i fredags men han ångrade sig så han ...

Av Pernilla - 26 mars 2010 09:19

Mindra är ju jätte snorig igen och Minton har varit lite snorig men inget mer än så.Men in natt kom det han har hostat och hostat.Han hostar nu på morgonen oxå.När han får hosta så slår det sig alltid på hans astma och han äter ingentng och så spyr h...

Av Pernilla - 25 mars 2010 21:09

Här kommer det kort på Mindras nya glasögon.                                                                                          ...

Av Pernilla - 25 mars 2010 21:03

Mindra myser i sin tränings stol.Den är tydligen så himla skön att hon kan somna i den.        Ica kvantum har öppnat i Kiruna och då var vi ju tvungen att åka dit och titta.Barnen fick sitt i kundvagnen och det tyckte storebror Minton var...

Ovido - Quiz & Flashcards