Direktlänk till inlägg 5 februari 2008

Mindra 1 vecka gammal

Av Pernilla - 5 februari 2008 19:36

Jag hann skriva idag oxå men nu vet jag inte hur det blir och när jag skulle kunna skriva igen. Men jag hoppas att det blir snart för denna bloggen verkar populär...Idag är prinssessan 1 vecka gammal.Man kan ju säga att detta går betydligt bättre än vi hade kunnat tänka oss.

Jag har varit 2 gånger till Mindra idag och det känns ju som att det är alldelens för lite men man är ju där kanske 2 timmar varje gång man går dit.Det tar ju tid att mata och byta blöja och allt som ska göras med henne både för och efter maten.Hennes huvud har verkligen minskat på denna veckan det kan man se tydligt.Idag tyckte jag att man såg på huvudet att det hade minskat yttligare eller omfördelat sig.För man kunde tydligt se skallbenet på ställen där jag inte sett den tidigare.Dom har tagit bort stygnen på hennes huvud vart shunten sitter.Det var 10 stygn och hon tyckte inte att det var så roligt att ta bort tejpen som satt för stygnen.Den har ju nu suttit där i en vecka så det drog lite i håret på henne.Men dom ger ju henne sockerlösning så hon får annat att tänka på .Hon hade gått ner kraftigt i vikt sen igår 350 gram på ett dygn.Nu väger hon 3180.Dom har gjort ultraljudet idag på huvudet men sköterskorna visste inte vad det visade utan det svaret får ju läkarna.Så vi får säkert reda på det imorgon.

Dom sa på morgonen att hon hade gått ner lite i vikt men jag tänkte inte mer på det med tanke på att dom kan ju göra det.Men sen när jag läste att det var så mycket så blev man ju lite nervös.Men dom sa att dom har ju koll på det och väger henne varje dag.Hon har legat vid bröstet 2 gånger idag men hon somnar varje gång hon kommer upp till mig.Dom säger att det gör inte så mycket bara det att hon kommer upp och ligger vid bröstet är bra.Så får hon känna värme och lukten av mig.Hon kommer att äta när hon blir piggare.

Jag kan bara säga att hon är så himla fin.Hon är verkligen en liten prinssessa jag älskar henne så mycket.

 
 
Linda

Linda

5 februari 2008 20:31

Jag länkar till denna blogg om det är ok för er, kommer verkligen följa Mindra och er på denna bloggsida.

http://bizzab.bloggagratis.se

 
anki

anki

5 februari 2008 20:51

Jag håller lite koll på eran lilla prinssesa jag blev farmor till en liten prinssesa för nästan ett år sedan(8feb)
Hon fick en väldigt tuff start i livet men nu mår hon bra och idag är hon här hos oss och sover. Det är fortfarande så enormt att hon lever och är med oss på lördag ska vi ha ettårskalas så lycka till med lill tösen kram Anki

http://anki

 
Ingen bild

Maria

6 februari 2008 09:49

Du har rätt hon är en prinsessa.
Som sagt alla ser olika ut med alla
barn är ovärdeliga. Ni är så duktiga
hela familjen. Kämpa på... Kram från
Maria, Robin och Tommy

 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

6 februari 2008 13:10

Vill bara tala om att jag gått igenom dina intessanta daganteckningar. Detta då Bizzan länkade dig i sitt inlägg i går! Lycka till med pernilla som jag önskar får ett underbart liv!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Linda

Linda

6 februari 2008 21:19

Hoppas att allt är bra med er och med Mindra o att vikten börjar vända så att hon börjar gå upp igen.

http://bizzab.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 30 april 2010 11:59

Nu lägger jag ner mindras blogg.Jag har ingen motivation att skriva och tycker att det händer ju inte så mycket så det är svårt att hitta något att skriva om. Men om ni vill kan ni fortsätta läsa om mig på min hemsida som jag har gjort: http://pi...

Av Pernilla - 5 april 2010 08:29

Ja då var det sista dagen på påsken och vi har inte haft så där jätte fint vöder.Vi har varit uppe hos min mamma och pappa och firat påsk med god mat och trevligt sällskap.Minton skulle sova hos mormor och morfar i fredags men han ångrade sig så han ...

Av Pernilla - 26 mars 2010 09:19

Mindra är ju jätte snorig igen och Minton har varit lite snorig men inget mer än så.Men in natt kom det han har hostat och hostat.Han hostar nu på morgonen oxå.När han får hosta så slår det sig alltid på hans astma och han äter ingentng och så spyr h...

Av Pernilla - 25 mars 2010 21:09

Här kommer det kort på Mindras nya glasögon.                                                                                          ...

Av Pernilla - 25 mars 2010 21:03

Mindra myser i sin tränings stol.Den är tydligen så himla skön att hon kan somna i den.        Ica kvantum har öppnat i Kiruna och då var vi ju tvungen att åka dit och titta.Barnen fick sitt i kundvagnen och det tyckte storebror Minton var...

Ovido - Quiz & Flashcards