Direktlänk till inlägg 3 februari 2008

6 e dagen i Mindras liv

Av Pernilla - 3 februari 2008 15:15

Idag kom cilla och hälsa på oss på patenthotellet så när vi gick över till Mindra kl 11 så fick hon följa.Natten hade varit bra och dom skulle ta bort slangen som hon hade i handen men nålen skulle få sitta i till i morgon för att man ska kunna ge eventuell pencellin i förebyggande syfte.Dom vägde henne precis när vi kom dit och hon vägde nu 3536 g.

Jag fick byta hennes blöja och så la dom henne vid mitt bröst och Mindra smackar med läpparna för att hon vill suga men kommer inte riktigt på hur hon ska göra.Men det tar sig säkert det är ju inte så lätt.

Minton och Björn gick iväg medans jag och cilla var hos Mindra.När dom kom tillbaka så rörde Minton på Mindras fötter och säger bebis han tycker nog att det är lite roligare nu när man kan röra i hennne.

När dom gick ut sen medans jag skulle mata klart då vinkade han till henne och gav henne en slängpuss.Vi fick sätta på henne en egen body och det kändes ju bra.Nu kan hon ligga utan en massa filtar och snuttefiltar på sig utan att börja frysa.


Vi gick upp till resturangen och åt lunch efter det åkte vi till babyproffsen. Där kollade vi på den dubbelvagnen som vi vill ha.Den hade ett erbjudande hela februari och var 500 kr billigare just nu.

Jag köpte nappar till Mindra som såg ut att vara lite mindre än dom jag har sett tidigare. Vi köpte babypuckar oxå.Dom ska man ha under sängen när barnen är förkylda så slipper man hålla på med böcker och så.

Väl tillbaka på hotellet så somnade Minton direkt och jag och Björn kollar på tv och tar det lungt.

Vi ska tillbaka till Mindra kl 17 för att amma henne igen.

 
 
ugglan

ugglan

3 februari 2008 15:57

Vilken otroligt vacker lillasyster och dotter ni fått.
Jag önskar er allt lycka!
KRam Ugglan

http://ugglan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Faster Helena

3 februari 2008 17:01

Sitter på en buss på väg hem från Trysil. Jag har läst igenom hela bloggen i min mobil. Längtar hem så att jag kan se bilderna. Känns underbart att min lilla brorsdotter är en sån fighter! Vill så gärna träffa henne snart, bilder får räcka så länge. Kram

 
Ingen bild

Linda

3 februari 2008 18:16

Vad skönt att höra att allt går bra för er. Så söt hon är lilla Mindra. Alvin hälsar till Minton.
Många kramar från oss alla fyra
Linda

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 30 april 2010 11:59

Nu lägger jag ner mindras blogg.Jag har ingen motivation att skriva och tycker att det händer ju inte så mycket så det är svårt att hitta något att skriva om. Men om ni vill kan ni fortsätta läsa om mig på min hemsida som jag har gjort: http://pi...

Av Pernilla - 5 april 2010 08:29

Ja då var det sista dagen på påsken och vi har inte haft så där jätte fint vöder.Vi har varit uppe hos min mamma och pappa och firat påsk med god mat och trevligt sällskap.Minton skulle sova hos mormor och morfar i fredags men han ångrade sig så han ...

Av Pernilla - 26 mars 2010 09:19

Mindra är ju jätte snorig igen och Minton har varit lite snorig men inget mer än så.Men in natt kom det han har hostat och hostat.Han hostar nu på morgonen oxå.När han får hosta så slår det sig alltid på hans astma och han äter ingentng och så spyr h...

Av Pernilla - 25 mars 2010 21:09

Här kommer det kort på Mindras nya glasögon.                                                                                          ...

Av Pernilla - 25 mars 2010 21:03

Mindra myser i sin tränings stol.Den är tydligen så himla skön att hon kan somna i den.        Ica kvantum har öppnat i Kiruna och då var vi ju tvungen att åka dit och titta.Barnen fick sitt i kundvagnen och det tyckte storebror Minton var...

Ovido - Quiz & Flashcards