Alla inlägg den 16 mars 2009

Av Pernilla - 16 mars 2009 21:30

Idag har vi varit och köpt en mys gunga från Ikea.Vi har tittat på den tidigare och nu fanns det en annons på kirunacc och då nappade vi direkt nu ska jag bara veta vart jag ska sätta upp den.Jag tror att det kan vara bra för Mindra att ligga och kunna ta det lungt i den.Det är ju säkert lite sövande oxå.

Av Pernilla - 16 mars 2009 15:58

Jag behöver musik tips.Så nu får ni hjälpa mig med bra låtar att ta med till Umeå.det är ju en ganska lång bilresa så det behövs lite ny musik.Ni kan ju maila eller berätta om dom tipsen här.

Av Pernilla - 16 mars 2009 11:39

Jag kanske ska förklara alla min starka ord och tankar här på bloggen.Det undgår säkert ingen att jag inte mår så bra just nu.Tankarna är många och det är mycket som har varit så himla speciellt den sista tiden så jag har nog varit lite bitter kanske.Men det är ju det som är så bra med bloggen att jag kan skriva av mig om allt jag känner och tänker.Ibland är tankarna starkare än annars och den sista tiden med Mindra har varit en prövning för alla i våran familj och närhet.Men jag tror inte att folk har fattat hur svårt sjuk vårat barn är.Hon kan faktiskt dö vilken dag som helst och det är det ingen som vet.Men samtidigt kan hon ju leva länge men det är det ju ingen heller som vet.

Man ska inte måla fan på väggen men det är lättare att göra det än att se möjligheterna när man är i den här situationen.

Om jag ställer in mig på att hon kan dö när som helst då är jag tacksam för alla dagar jag får ha henne.

Jag är inte så negativ och bitter att jag inte passa på att njuta medans jag har henne utan tvärtom skulle jag vilja säga.

Hon är ju våran lilla prinsessa som ska förhoppningsvis finnas hos oss länge.

Men jag är lite ner och ledsen just nu och det vill jag vara inte alltid behöva vara glad och possitiv utan ta sig tid att känna andra känslor oxå.

Av Pernilla - 16 mars 2009 11:35

Mindra mår bättre idag och hon äter igen kanske inte så mycket som man ville från sjukhusets sida men hon äter ju mer än när vi for in med henne.Dom ville ju att hon skulle äta 150 ml varje gång hon äter och kanske 5 - 6 ggr per dag.Men hon snittar nog nu 120 ml per gång.Så vi får väl se om hon har gått upp i vikt imorgon när vi ska till läkaren i stan på besök.Mindra har ingen feber och är inte lika snorig längre så hon är på bättrings vägen.Det känns jätte skönt eftersom vi snart ska till Umeå och det skulle vara skönt om hon mådde bättre då.

Nu ska jag gå ner och tvätta inför våran resa till Umeå på onsdag och sen kommer ju grabbarna snart hem från dagis och Björn kommer hem på lunch.

Ha en fortsatt trevlig Måndag

Av Pernilla - 16 mars 2009 11:29

Nu har vi äntligen kunnat flytta tillbaka alla saker i köket och jag kan säga det var otroligt skönt att äta middag där igår.Vi vet ju ännu inte hur det går med golvet eftersom det blev fel men vi hoppas ju på att dom kan byta ut det golvet som är i hallen så vi får samma som i köket.

Ovido - Quiz & Flashcards