Direktlänk till inlägg 1 april 2009

Jävla möte

Av Pernilla - 1 april 2009 19:21

Ja vad ska man säga nu har vi haft huset fullt i folk som ska besluta om våran framtid.

Men jag kan ju säga att det var ju inte direkt ett roligt möte om man säger så.Men det kanske inte ska vara så jävla roligt.

Men jag kan ju säga så här att det låter ju inte som att vi kommer att få någon assistans alls.Dom var här 6 personer i 2 timmar och ställde en hel del konstiga frågor till oss.Varför det tar olika lång tid att ge henne mat eller byta blöjor och så.

Dom jämnför ju med hur lång tid det hade tagit för ett vanligt barn i Mindras ålder.

Men det konstigaste av allt är att dom tyckte att jag ska anmäla mig arbetssökande på arbetsförmedlingen.Hon tyckte att det var konstigt att jag inte höll på att söka jobb.Jag tittade på henne och sa: Ja det kan ju bero på att vi har en handikappad dotter.(det var ju som därför dom var på möte hemma hos oss men det verkar hon ju inte ha fattat)

Men det är ju nu som vi måste börja bråka.Både jag och Björn känner oss jätte ledsna och fattar faktistkt inte hur vi INTE kan få assistans.Fattar dom inte i vilken situation vi är i och hur det är att ha ett handikappat barn.SVAR PÅ DEN FRÅGAN ÄR :TROLIGTVIS INTE

Nu kan vi bara vänta och hoppas att dom tar sina förnuft till fånga och hjälper oss med detta.

Men vi får ett beslut i slutet på April så då får vi ju verkligen hoppas att detta kommer att gå bra.

Annars kan jag ju säga att det kommer att bli knapert ekonomiskt för oss framöver.Så då blir det att dra åt svångremmen.

 
 
Candrah

Candrah

1 april 2009 23:57

Hej hej! Jag är en tjej på snart 31 år och bor i stockholm. Jag föddes med en sjukdom som jag opererades för när jag var 6 år och då vart jag förlamad från topp till tå och andas med hjälp av en respirator 24 timmar om dygnet. Jag bodde på sjukhuaet från jag var 6 till 16 år gammal då lagen om att jag hade rätt till assistans trädde in. då började jag gymnasiet och flyttade till ett elevhem nu bor jag själv i lägenhet med mina assar som hjälper mig dygnet runt. Tack vare min mamma, läkare och en mycket bar sjuksköterska som håller på med rehabilitering och utslussning av barn från sjukhus. Ring till Astrid Lindgrens sjukhus som ligger på karolinska sjukhuset här i stockholm. Det finns en avdelning som heter Liva där frågar ni efter Alette och hälsa ifrån mig (candrah löfgren) Hon kanske kan hjälpa er hur ni ska gå vidare med detta.
Lycka till!

Candrah

http://candrahsblogg

 
Madde

Madde

2 april 2009 01:09

Hej hoppas det löser sig. tyvär funkar dem idioterna på det viset. Men ge inte upp. Behöver du hjälp med dem att överklaga beslut osv så säg till jag är van vid det dära och lärt mig med åren. kram på er

http://mommy.webblogg.se/mathildasliv

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 30 april 2010 11:59

Nu lägger jag ner mindras blogg.Jag har ingen motivation att skriva och tycker att det händer ju inte så mycket så det är svårt att hitta något att skriva om. Men om ni vill kan ni fortsätta läsa om mig på min hemsida som jag har gjort: http://pi...

Av Pernilla - 5 april 2010 08:29

Ja då var det sista dagen på påsken och vi har inte haft så där jätte fint vöder.Vi har varit uppe hos min mamma och pappa och firat påsk med god mat och trevligt sällskap.Minton skulle sova hos mormor och morfar i fredags men han ångrade sig så han ...

Av Pernilla - 26 mars 2010 09:19

Mindra är ju jätte snorig igen och Minton har varit lite snorig men inget mer än så.Men in natt kom det han har hostat och hostat.Han hostar nu på morgonen oxå.När han får hosta så slår det sig alltid på hans astma och han äter ingentng och så spyr h...

Av Pernilla - 25 mars 2010 21:09

Här kommer det kort på Mindras nya glasögon.                                                                                          ...

Av Pernilla - 25 mars 2010 21:03

Mindra myser i sin tränings stol.Den är tydligen så himla skön att hon kan somna i den.        Ica kvantum har öppnat i Kiruna och då var vi ju tvungen att åka dit och titta.Barnen fick sitt i kundvagnen och det tyckte storebror Minton var...

Ovido - Quiz & Flashcards