Alla inlägg den 20 april 2009

Av Pernilla - 20 april 2009 22:10

Idag har jag och Mindra fixat lite här hemma och Mindra åt sin första flaska med mat på hela 200 ml.Det kändes ju verkligen som en bonus men tyvärr så var det en engångs företelse.Hon vägrar äta själv i flaskan under resten av dagen.Hon blir helt sjöblöt i svett när jag ska prova om hon kan äta ur flaskan istället för sonden.

Då provar jag kanske i 5 minuter och sen ger jag henne i sonden istället.Men problemet nu är ju att man vet inte om hon inte äter för att slangen går ner i halsen på henne.Så det känns som att man hade behövt ta bort den för att veta om det är det som är felet.Nu har hon ju snart haft den i 2 veckor så jag kan tänka mig att hon är less.Det märks på henne att hon inte vill ha den för nu börjar hon röra mer i ansiktet och så.

Imorgon ska vi till logopeden så jag hoppas verkligen att hon ska kunna hjälpa oss med Mindras mat situation.


Av Pernilla - 20 april 2009 16:34

Jag har skaffat mig en egen blogg nu som jag ska ha som en ventilations blogg.Där kommer jag att ventilera allt som händer mig.Det kommer att bli mycket musik tips så jag hoppas att ni kommer att uppskatta  den nya bloggen.Jag känner att det är bra att ha en egen blogg vart jag kan skriva om vad jag känner inför allt som händer Mindra.Då behöver jag inte skriva det i Mindras blogg utan i min egen.

Så välkommna in och kika ...

pillanlax.blogspot.com

Av Pernilla - 20 april 2009 08:43

Här kommer kort på Mintons rum före,under och efter tapetseringen av hans rum så här blev det.Det gick ju så där men det är inte så lätt att tapetsera första gången och det här gången fick Björn ingen hjälp av min far heller.Men tapeterna var så himla tunna så det var svårt att få dom hela-Björn och Martin gjorde ett bra jobb men runt om i rummet kan man tyvärr se hål i tapeten.Men det är ju ett barnrum så det gör ju inget.

Det ska synas att det är hemmag jort av ammatörer.(och det gör det)

Men det gjorde inte så mycket för det är en liten kille på 3 år som är jätte nöjd med sitt nya rum och det var ju det som var meningen.

Av Pernilla - 20 april 2009 07:00

Ja gud vad skönt att det äntligen är måndag.Nu är killarna i familjen på väg till dagis och jobb och tjejerna ska somna om.Men det känns skönt att vardagen är tillbaka och att allt är tillbaka som det ska vara.Det har ju varit skönt att familjen har varit ledig så man har fått vara tillsammans och fixa och dona hemma.Minton har ju fått nya tapeter så vi har ju inte direkt legat på latsidan hela påsken.

Men nu ska vi sova lite för klockan är ju trots allt bara 7.


Ovido - Quiz & Flashcards