Alla inlägg den 22 april 2009

Av Pernilla - 22 april 2009 09:14

Minton fyller ju 3 år på söndag och det kommer att bli kalas den dagen.Så då är folk välkommna och äta tårta och fira Minton.

Av Pernilla - 22 april 2009 09:12

Här kommer det kort på Minton när han äter sin glass i strut.Han äter alltså blåbärs sorbe fast i en strut.

Av Pernilla - 22 april 2009 09:11

Här kommer det kort på Mindra när hon för första gången i sitt liv har en tofs i håret.Rätt gillig tjej om ni fråga mig.

Av Pernilla - 22 april 2009 07:19

Igår var jag med Mindra till barnmottagingen och vägde och kolla ett crp värde på Mindra.Hennes vikt är nu 8900 g så hon går ju upp i vikt hela tiden.Hennes crp värde(infektionsvärdet) var 5 så det var ju helt normalt.Efter det var det daxs för ett besök till logopeden.När vi kom till henne så hade jag ingen aning om vad vi skulle göra där mer än att hon har hand om mun motorik och så.Vi satt och pratade i 1 1/2 timme.Först fick jag berätta hur våran situation med Mindra såg ut och hur det har sett ut.Sen berättade hon vad hon hade för planer och vad vi skulle göra med Mindra.Men just nu är det ju inte så mycket eftersom vi väntar på en peg operation.Dom 2 veckorna som är kvar tills operationen så tyckte hon att vi skulle fortsätta att prova ge Mindra mat i flaskan och sen mata det hon inte får i sig med sonden.Man ska inte tvinga henne att äta utan vill hon inte så ska hon få slippa.Nu är det viktigt att Mindra får en possitiv upplevelse runt ätandet.Jag fick med mig övningar som jag ska göra med henne " munmassage".Det ska jag göra varje dag på henne för att man ska ge Mindra en possitiv upplevelse runt och i munnen.Så kanske matningen hjälps av detta.

Ovido - Quiz & Flashcards