Direktlänk till inlägg 14 mars 2009

Varför bloggen

Av Pernilla - 14 mars 2009 21:01

Nu måste jag få skriva varför jag har en blogg.Den har jag för min egen del och jag skriver det jag känner att jag vill skriva.Men jag kan säga att jag skriver ändå inte allt för då hade jag kanske inte haft så många läsare så vissa saker får man ju håll för sig själv.Men jag känner att det som jag skrev här om dagen om Mindra.Har jag ju fått himla mycket stark respons på och det är ju inte bara possitivt men det skiter ju jag i.Den här bloggen har jag för att kunna lätta på mitt hjärta och det spelar ingen roll vad folk tycker.Tycker man att det är starkt det jag skriver så behöver man ju inte läsa bloggen svårare än så är det ju inte eller?

Det finns ju ingen som kan förstå hur det är att vara mamma till Mindra.Det jobbet är mitt och jag känner att alla dagar kanske jag inte gör världens bästa jobb men jag gör mitt bästa iallfall.

Det ni som läser bloggen inte vet är att jag VARJE DAG SEN MINDRA FÖDDES TROR ATT HON SKA DÖ.Det är en känsla som jag måste lära mig att leva med och det vet jag men det hålet jag har i mitt hjärta över att kanske mista henne är stort.

 
 
Ingen bild

Jonna

14 mars 2009 23:36

Vill krama om och ge mer styrka. Du är redan stark och du är väldigt modig. När de mörka tankarna kommer så försök, försök, försök att skjuta dem åt sidan så att du orkar. Jag vet att det inte är lätt. Jag känner igen din smärta och din oro. Fruktan för det värsta är svår att släppa. Skriv fritt ur hjärtat det är ett sätt att hjälpa dig själv vidare. Snälla krama och pussa Mindra från mig och Prinsen om du minns oss...

 
Ingen bild

M-E

15 mars 2009 00:24

Jag tror inte att det går att föreställa sig den känslan du har, den oron du har över att kunna förlora Mindra. Tror inte att det går att förstå om man inte själv är i samma situation. Jag tycker dock att du är en stark person som vågar skriva om dessa känslor, tror inte att alla skulle våga göra detta. Jag beundrar dig verkligen! Du verkar vara en sån himla snäll och empatisk människa. Världen behöver fler som du! All lycka i världen till er familj! Kram från mig

 
Ingen bild

Faster Helena

15 mars 2009 01:40

Självklart ska du skriva utifrån din hjärta, Pernilla! Det är ju därför man läser bloggen. Men tårar rann utför mina kinder när jag läste dina ord häromdagen. Kanske har jag varit naiv innan men jag förstår nu att du lever en annan verklighet som är mycket mer uppenbar än för oss andra. Ta hand om dig! Kram Helena

 
Ingrid

Ingrid

15 mars 2009 09:21

Skriv! Skriv! Skriv!
Som mamma till ett barn som varit nära döden har jag en aning om vad du går igenom och vet att man behöver terapin som skrivandet är! Behovet att sätta ord på smärtan och rädslan för att inte bli alldeles galen! Jag följer er så gott som varje dag och våndas och gläds med er!Och varje natt kollar jag mina små av rädslan för att de kanske ska ha slutat andats när jag inte tittar på dem. Det kommer att gå över men det kommer att ta tid. Så pys ut det du behjöver pysa, de som inte gillar det kan ju läsa strunt på Aftonbladet istället. Många kramar!

http://moa.dreamlandporject.se

 
Ingen bild

E

16 mars 2009 19:21

Du är stark som en oxe pernilla! Du gör ett jättebra jobb och du är världens bästa mamma!! Tack för att du låter oss vara med i det jobbiga ni går igenom som familj och föräldrar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 30 april 2010 11:59

Nu lägger jag ner mindras blogg.Jag har ingen motivation att skriva och tycker att det händer ju inte så mycket så det är svårt att hitta något att skriva om. Men om ni vill kan ni fortsätta läsa om mig på min hemsida som jag har gjort: http://pi...

Av Pernilla - 5 april 2010 08:29

Ja då var det sista dagen på påsken och vi har inte haft så där jätte fint vöder.Vi har varit uppe hos min mamma och pappa och firat påsk med god mat och trevligt sällskap.Minton skulle sova hos mormor och morfar i fredags men han ångrade sig så han ...

Av Pernilla - 26 mars 2010 09:19

Mindra är ju jätte snorig igen och Minton har varit lite snorig men inget mer än så.Men in natt kom det han har hostat och hostat.Han hostar nu på morgonen oxå.När han får hosta så slår det sig alltid på hans astma och han äter ingentng och så spyr h...

Av Pernilla - 25 mars 2010 21:09

Här kommer det kort på Mindras nya glasögon.                                                                                          ...

Av Pernilla - 25 mars 2010 21:03

Mindra myser i sin tränings stol.Den är tydligen så himla skön att hon kan somna i den.        Ica kvantum har öppnat i Kiruna och då var vi ju tvungen att åka dit och titta.Barnen fick sitt i kundvagnen och det tyckte storebror Minton var...

Ovido - Quiz & Flashcards