Alla inlägg den 26 september 2008

Av Pernilla - 26 september 2008 21:18

Om det finns någon i Kiruna som har en lägenhet till uthyres så får ni gärna höra av er för vi vill verkligen flytta nu.

Helst en 4 el 5 men det går bra med en 3 om den är stor.


Av Pernilla - 26 september 2008 21:11

Jag vill flytta,Jag vill flytta ....

Ja ni kanske fattar jag hatar den lägenheten vi har nu den är så himla hemsk.

Jag ids inte lägga ner någon energi alls på lägenheten det är grejer överallt och dammråttorna lever mitt i rummet och inte i hörnen mera.

Jag vill inte köpa hus utan vill ha en annan lägenhet.

Idag var vi och tittade på en helt underbar lägenhet.Den var så himla fin det var en 3 på 97 kvm tror jag.Den var så himla fin att man blir tokig att tänka på den.Allt var repat i den och vi hade inte behövt göra nåt.Det var som att komma in i en saga den lägenheten hade allt som jag skulle vilja ha.Men den hade ett problem sovrummen var för små för oss.Hade ett rum av dom 2 sovrummen varit lite större så hade jag varit super intresserad.Dom som bor där nu har verkligen en bra smak på saker.

Det som är så tråkigt är att man ser fram emot att kolla och drömmer sig bort innan man kommer dit.Så räckte det inte riktigt hela vägen denna gången tyvärr.Så nu är man tillbaka på ruta 1 tyvärr.Jag sken upp som en sol idag när vi var där och titta jag bara drömde mig bort det var helt underbart och lägenheten hade allt.

Allt var nytt helt underbart !


Av Pernilla - 26 september 2008 18:09

Nu har vi fått det bekräftat att Mindra ser.Minton fick ju en Cars ballong med gas i på marknaden.Den ballongen hade vi ovanför Mindra och hon satt och tittade på den.

Jag flyttade på den för att se om hon skulle följa med blicken och det gjorde hon.Hon vände på hela huvudet för att se vart den hade tagit vägen och det är ju ett bevis på att hon ser.

Hon hade dessutom inte på sig sina glasögon så det är ju helt otroligt.

Snacka om att man blev helt tårögd och lycklig som mamma över hennes framsteg.

Det är som små stegen som värmer i hjärtat.

Av Pernilla - 26 september 2008 14:42

Nu är det länge sen jag skrev och det beror på att det inte har funnits någon energi eller ork.

Minton har varit hemma från dagis hela veckan och det sätter sin spår.Han har haft feber,hosta och varit förkyld.

Mindra har haft samma sak och det har tagit jätte mycket på hennes krafter hon har sovit ganska mycket den här veckan.

Annars har det kanske inte hänt så mycket denna veckan mer än att vi varit med Minton på akuten en dag (jag kommer inte ihåg när det var)Vi betalde 250 kr för att träffa en läkare i kanske 7 minuter det är ju helt otroligt att man måste betala för barn när man går med dom akut.Det är bara i norrbotten man behöver det.

Vi for in med Minton för han fick förkylningsastma och fick knappt någon luft men på sjukhuset sa dom att det var ingen fara och att han behövde inte andas i en apparat för det.

Men det tyckte jag att han behövde men vad hjälpte det.

Vi hann ju inte mer än komma hem så spydde ju MInton jätte mycket och det tror jag har att göra med att det var hans kropp att säga ifrån.Han hade ju haft jobbigt att andas hela dagen.

Jag tycker det är så hemskt när han inte får luft det måste ju vara en jätte hemsk känsla.Usch

Av Pernilla - 26 september 2008 07:21

Idag har Minrda krampat 3 gånger och då var 2 ganska stora och satt i längre än dom brukar.Vi fick ge henne stesolid och det har vi inte behövt ge henne på ganska länge nu så det kändes ju så där.

Hon blev direkt avslappnad och efter det har hon inte haft kramper.Hoppas att det håller i sig .

Ovido - Quiz & Flashcards