Alla inlägg under september 2008

Av Pernilla - 30 september 2008 11:18

Mindra fick ju sin vaccination igår och då brukar ju barnen få feber efteråt så det visste vi om.När Minton fått vaccination så har han fått hög feber fast några dagar efter det att man tagit sprutan.

Mindra fick 29.8 i feber direkt på kvällen och den har hållt i sig hela dagen idag oxå.Jag ger henne alvedon men det är precis när man gett den så går febern ner och sen bara 1 timme efter så är den lika hög som vanligt.Hon har sovit hela dagen och inte alls varit vaken.Men det är ju så man blir frisk.Så vi hoppas att det är bättre imorgon.

Av Pernilla - 29 september 2008 18:54

Idag är Mindra 8 månader gammal.Det är ju helt otroligt hur fort tiden har gått.

Vi har varit hos sjukgymnasten idag och fått ett träningsprogram.Det programmet ska vi gör en gång om dagen och det handlade mest om att töja ut Mindras kropp.

Det är ju skräcken att hon ska bli stel.Men det sjukgymnasten Siv kunde se idag så är hon inte alls i närheten att bli stel.

Mindra fick en kramp idag innan vi skulle till sjukhuset så det var ju typiskt men det gick bra ändå.

Hon sov innan och åt ingenting så det fick hon ta igen när hon kom hem.

Efter att vi varit hos Siv gick vi till bvc och träffade Carina.Mindra mättes och vägdes för att sen få sin 3 månaders spruta.

Ja jag vet hon är ju 8 varför får hon sin 3 månaders spruta först nu.Men det var faktiskt första gången som vi var på bvc idag med Mindra.

Det har varit så mycket med henne så det har liksom inte funnits någon tid.

Av Pernilla - 27 september 2008 13:29

Ja ni läste rätt det kom snö idag.Det vräkte faktiskt ner och man blir lite deppig men allt kan ju hända i Kiruna.Som tur är så la det sig inte på gatan men det var ju bara 2 grader varmt idag så det är ju inte så konstigt att det kom snö istället för regn.

På våran loppis idag så var det en halv flopp igen men det kan ju ha berott på vädret.Det var iallfall mer folk nu en sist men så det blev några hudra i kassan igen.

När vi kom hem och skulle åka ner i garaget så krampade Mindra i henens bilbarnstol.Så nu ligger hon här bredvid mig och sover som en stock hon blir så himla trött av kramperna.

Av Pernilla - 27 september 2008 07:56

Då var det daxs för loppis igen.Björn ska stå hon min mamma och pappa och sälja våra grejer.Vi säljer mer än bara barn grejer nu för vi har rensat i förrådet oxå så nu är dte allt möjligt.Det finns serviser och lampor ja allt man kan hitta i ett förråd.

Hoppas att det går bättre denna gången iallfall.Jag och barnen ska vara inne hos mamma och pappa medans Björn är ute och säljer.

Av Pernilla - 27 september 2008 07:48

Här kommer kort på Minton och Mindra.Minton är ute och leker i tåget som finns här i Kiruna.Mindra är bara en utslagen hjälte i soffan brevid mamma.

Av Pernilla - 26 september 2008 21:18

Om det finns någon i Kiruna som har en lägenhet till uthyres så får ni gärna höra av er för vi vill verkligen flytta nu.

Helst en 4 el 5 men det går bra med en 3 om den är stor.


Av Pernilla - 26 september 2008 21:11

Jag vill flytta,Jag vill flytta ....

Ja ni kanske fattar jag hatar den lägenheten vi har nu den är så himla hemsk.

Jag ids inte lägga ner någon energi alls på lägenheten det är grejer överallt och dammråttorna lever mitt i rummet och inte i hörnen mera.

Jag vill inte köpa hus utan vill ha en annan lägenhet.

Idag var vi och tittade på en helt underbar lägenhet.Den var så himla fin det var en 3 på 97 kvm tror jag.Den var så himla fin att man blir tokig att tänka på den.Allt var repat i den och vi hade inte behövt göra nåt.Det var som att komma in i en saga den lägenheten hade allt som jag skulle vilja ha.Men den hade ett problem sovrummen var för små för oss.Hade ett rum av dom 2 sovrummen varit lite större så hade jag varit super intresserad.Dom som bor där nu har verkligen en bra smak på saker.

Det som är så tråkigt är att man ser fram emot att kolla och drömmer sig bort innan man kommer dit.Så räckte det inte riktigt hela vägen denna gången tyvärr.Så nu är man tillbaka på ruta 1 tyvärr.Jag sken upp som en sol idag när vi var där och titta jag bara drömde mig bort det var helt underbart och lägenheten hade allt.

Allt var nytt helt underbart !


Av Pernilla - 26 september 2008 18:09

Nu har vi fått det bekräftat att Mindra ser.Minton fick ju en Cars ballong med gas i på marknaden.Den ballongen hade vi ovanför Mindra och hon satt och tittade på den.

Jag flyttade på den för att se om hon skulle följa med blicken och det gjorde hon.Hon vände på hela huvudet för att se vart den hade tagit vägen och det är ju ett bevis på att hon ser.

Hon hade dessutom inte på sig sina glasögon så det är ju helt otroligt.

Snacka om att man blev helt tårögd och lycklig som mamma över hennes framsteg.

Det är som små stegen som värmer i hjärtat.

Ovido - Quiz & Flashcards