Direktlänk till inlägg 27 maj 2008

Allergi chock

Av Pernilla - 27 maj 2008 19:47

Vi bakade ju idag jag och Minton han tycker verkligen att det är roligt.Men det bästa han vet är att diska efteråt.Jag brukar aldrig baka något med ägg samtidigt som jag bakar med Minton eftersom han är allergisk.Men idag fick jag för mig att jag ville ha en sockerkaka och eftersom vi ändå var igång i köket så gjorde jag en till mig med.Minton diskade ju allt jag la i vasken och det som det hade varit ägg på sköljde jag av innan jag gav det åt honom.

Men det hjälpte inte han diskade säkert i 45 minuter och efter det så kollade han på tv så diskade jag färdigt allt igen.Han kommer in i köket och kliar sig i ögonen som en galning.När han tar bort händerna så ser jag att han var ju knallröd i ögonen och höll på att få en allergisk chock.Det högra ögat var helt igen det var så han fick kisa.jag tvättade genast hans ögon med vanligt vatten och hans händer.

Jag ringde till Björn och han sa bara att ta det lungt det går över av sig själv bara han slutar att klia.Men hur lätt är det för en kille på 2 år att inte klia när det kliar.Jag ringde till barnmott i kiruna och vi skulle komma in direkt.Dom sa att dom hade jätte mycket just denna dagen så det kunde bli en del väntan men dom ville ha han under uppsikt ifall det skull slå på luftvägarna.

Jag ringde till mamma som kom och körde oss dit för Björn hade möte på jobbet och kom inte ifrån.

Minton fick tavegyl som gjorde att han skulle sluta klia och ögondroppar.Svullnaden gick ner och vi fick åka hem.Men det är fortfarande inte bra och man skulle ge dropparna tills det var helt bra.

Minton hade feber nu igen på kvällen så det var ju tur att han var hemma från dagis.

Mindra mår jätte bra och hon har idag fått minska på ena krampmedicinen för att om en vecka kunna ta bort den helt.Vi ökade ju ena medicinen och efter det har hon inte haft en kramp.Skönt som tusan att slippa oroa sig för det.Men imorgon ska vi hämta ut barnvakterna med monitor så det känns ju bra.

Vädret idag har varit bättre det har inte snöat iallfall men det blåser ändå.Det blåser ju jämnt här i stan tyvärr.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 30 april 2010 11:59

Nu lägger jag ner mindras blogg.Jag har ingen motivation att skriva och tycker att det händer ju inte så mycket så det är svårt att hitta något att skriva om. Men om ni vill kan ni fortsätta läsa om mig på min hemsida som jag har gjort: http://pi...

Av Pernilla - 5 april 2010 08:29

Ja då var det sista dagen på påsken och vi har inte haft så där jätte fint vöder.Vi har varit uppe hos min mamma och pappa och firat påsk med god mat och trevligt sällskap.Minton skulle sova hos mormor och morfar i fredags men han ångrade sig så han ...

Av Pernilla - 26 mars 2010 09:19

Mindra är ju jätte snorig igen och Minton har varit lite snorig men inget mer än så.Men in natt kom det han har hostat och hostat.Han hostar nu på morgonen oxå.När han får hosta så slår det sig alltid på hans astma och han äter ingentng och så spyr h...

Av Pernilla - 25 mars 2010 21:09

Här kommer det kort på Mindras nya glasögon.                                                                                          ...

Av Pernilla - 25 mars 2010 21:03

Mindra myser i sin tränings stol.Den är tydligen så himla skön att hon kan somna i den.        Ica kvantum har öppnat i Kiruna och då var vi ju tvungen att åka dit och titta.Barnen fick sitt i kundvagnen och det tyckte storebror Minton var...

Ovido - Quiz & Flashcards