Direktlänk till inlägg 14 april 2008

Mindra sjuk

Av Pernilla - 14 april 2008 19:35

Mindra har fått feber idag och har haft det till och från nu i ett par dagar.Det är ju inte annat än att man blir lite orolig med tanke på att hon äter pencillin.

Jag har inte skrivit på ett tag nu men det har inte hänt så mycket här.Mindra och Mintons fafar från Göteborg är ju och hälsar på nu.Han ger Mindra mat och leker med Minton.

För övrigt försöker man att komma in i hur det är att ha 2 barn så tätt.Minton är ju i värsta åldern för att få ett syskon han skulle man vissa dagar bara sälja.Nej inte ens det man kan ge bort han.Han har ett hemskt humör och lyssnar inte alls.Men det har han efter sin mamma för hans pappa har nog aldrig haft något humör.

Mindra har haft en andnings kramp igår eller vad jag sak kalla det för.Hon låg i sin säng och andades som att hon inte fick någon luft alls.Vi tog upp henne och la henne på skötbordet och hon fortsatte bara.

Det var jätte läskigt för man vet ju inte vad man ska göra.Eller det finns ju inget att göra.

Jag har haft lite låga dagar nu ett tag och funderat mycket på detta med min älskade dotter Mindra.Undra hur det kommer att bli och vad som kommer att hända med henne i framtiden.

Kommer hon att veta vilka vi är??

Kommer Minton att kunna leka med sin lillasyster nångång?

Vet hon att vi finns mer än det hon känner??

Ja tankarna är oändliga och tårarna är många men det kommer väl nu när man kommer hem från Umeå och allt har lagt sig.

 
 
Ingen bild

jb

15 april 2008 10:32

Kan tänka mig att det är skönt att få komma hem fast känslorna svämmar över ibland. Nu har ni ju verkligen kommit in i vardagen och får känna hur det är att vara fyra..Dina funderingar du har kring mindra kan jag tänka mig är jobbiga, men försök att ta en dag i taget och försök ta vara på allt ni har tillsammans. Tiden kommer att visa vad framtiden vill er. Gör det bästa av det ni har nu, man klarar mer än man tror som föräldrar helst som mamma... Om du vill prata eller snacka skvaller så är det bara att ringa. kramar Jeanette Hasse med barnen

 
Ingen bild

Krillos mamma

15 april 2008 20:45

Halloj kära vän!

Jag förstår om du känner dig låg! det är ju som jag sa till dig på telefonen att det är som att börja från noll när man kommer hem,det finns tyvär ingen som kan svara på de funderingar du har utan du måste bara ta dig igenom det-livet som du vet är ingen lek....men om det är någon tröst för dig så kan jag med stor sannolikhet säga att hur det än blir med Mindra så kommer hon att veta vilka ni är! ni är ju hennes stöd i livet och det om något kommer hon att veta. Minton kommer garanterat att bli en bra storebror till henne, för det kommer ni omedvetet att se till, tro mig. Kämpa på Pillan!!! allt löser sig med tiden det gäller bara att orka med, du vet vars jag är om du behöver mig

Kram kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 30 april 2010 11:59

Nu lägger jag ner mindras blogg.Jag har ingen motivation att skriva och tycker att det händer ju inte så mycket så det är svårt att hitta något att skriva om. Men om ni vill kan ni fortsätta läsa om mig på min hemsida som jag har gjort: http://pi...

Av Pernilla - 5 april 2010 08:29

Ja då var det sista dagen på påsken och vi har inte haft så där jätte fint vöder.Vi har varit uppe hos min mamma och pappa och firat påsk med god mat och trevligt sällskap.Minton skulle sova hos mormor och morfar i fredags men han ångrade sig så han ...

Av Pernilla - 26 mars 2010 09:19

Mindra är ju jätte snorig igen och Minton har varit lite snorig men inget mer än så.Men in natt kom det han har hostat och hostat.Han hostar nu på morgonen oxå.När han får hosta så slår det sig alltid på hans astma och han äter ingentng och så spyr h...

Av Pernilla - 25 mars 2010 21:09

Här kommer det kort på Mindras nya glasögon.                                                                                          ...

Av Pernilla - 25 mars 2010 21:03

Mindra myser i sin tränings stol.Den är tydligen så himla skön att hon kan somna i den.        Ica kvantum har öppnat i Kiruna och då var vi ju tvungen att åka dit och titta.Barnen fick sitt i kundvagnen och det tyckte storebror Minton var...

Ovido - Quiz & Flashcards