Direktlänk till inlägg 25 mars 2008

Operations dagen

Av Pernilla - 25 mars 2008 07:42

Jag har sovit jätte dåligt i natt och har haft hemska mardrömmar om Mindras huvudomfång.Man kan ju tänka när man vaknar att man håller nog på att bli lite störd av allt som händer.Nu sitter jag på sjukhuset och har varit här sen kl 6.15.Dom söver just nu Mindra i hennes säng och det vill inte jag vara med och se.Dom vet inte riktigt nöär hon ska på operation men kanske 8.00 el 8.15.Dom har stuckigt henne på morgonen för att ta prover men det gick inte så bra.Det ska dom ta när hon sover nu.Jag satt under den tiden i korridoren och hörde bara hur hon skrek.Det gjorde ont fast hon fick socker.Socker ger dom till barnen för att avleda smärtan så att dom ska få något annat att tänka på.Men tillslut ville Mindra inte ens öppna munnen för att få sprutan med socker hon har ju räknat ut att nu kommer det att göra ont.

Det blir en jobbig dag idag.Mindra är idag 2 månader gamal och detta är hennes 6 operation.Igår hade jag och Mindra varit här nere i 4 veckor.Så på 2 månader har vi varit hemma 5 dagar.Det börja kännas nu kan jag lova. 

 
 
Ia

Ia

25 mars 2008 08:07

Jag håller tummarna hårt för att allt ska går bra för lilla Mindra. Men livet är skört och att vara föräldrar är inte alltid bara lycka. Jag vet hur starka ni måste vara i denna stund, men man klarar allt och så länge det finns liv finns det hopp.
Lycka till med allt
Ia

http://medlem.spray.se/nov74rose

 
Ingen bild

Emma

25 mars 2008 11:08

Hoppas allt går bra!

 
Ingen bild

Mulle & co

25 mars 2008 11:25

Vi tänker på er varje dag!
Kramar från oss!!!

 
Ingen bild

Nina i Vargön

25 mars 2008 12:37

Tänk vad ni får kämpa! Att du längtar hem kan jag förstå. Leva i sjukhusmiljö med ett sjukt barn måste ta otroligt på krafterna. Maktlösheten att inget kunna göra tär. När det är som djävligast får ni ta en minut i taget. Tvivla aldrig på er själva, ni är de bästa föräldrar Minton och Mindra kunde få!
KRAM till ER!!

 
Ingen bild

siekas

25 mars 2008 14:48

Jag hoppas verkligen att allt går bra, fy det kan verkligen inte vara lätt...tycker att det måste vända snart..alltihopa...
o hoppas att ni får komma hem snart!!

Puss o kram!

Ps.Mkt fina bilder på er alla!! Ds.

 
Ingen bild

Cicci

25 mars 2008 16:01

Vi tänker på er hela dagen idag och hoppas att operationen gått bra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 30 april 2010 11:59

Nu lägger jag ner mindras blogg.Jag har ingen motivation att skriva och tycker att det händer ju inte så mycket så det är svårt att hitta något att skriva om. Men om ni vill kan ni fortsätta läsa om mig på min hemsida som jag har gjort: http://pi...

Av Pernilla - 5 april 2010 08:29

Ja då var det sista dagen på påsken och vi har inte haft så där jätte fint vöder.Vi har varit uppe hos min mamma och pappa och firat påsk med god mat och trevligt sällskap.Minton skulle sova hos mormor och morfar i fredags men han ångrade sig så han ...

Av Pernilla - 26 mars 2010 09:19

Mindra är ju jätte snorig igen och Minton har varit lite snorig men inget mer än så.Men in natt kom det han har hostat och hostat.Han hostar nu på morgonen oxå.När han får hosta så slår det sig alltid på hans astma och han äter ingentng och så spyr h...

Av Pernilla - 25 mars 2010 21:09

Här kommer det kort på Mindras nya glasögon.                                                                                          ...

Av Pernilla - 25 mars 2010 21:03

Mindra myser i sin tränings stol.Den är tydligen så himla skön att hon kan somna i den.        Ica kvantum har öppnat i Kiruna och då var vi ju tvungen att åka dit och titta.Barnen fick sitt i kundvagnen och det tyckte storebror Minton var...

Ovido - Quiz & Flashcards