Direktlänk till inlägg 10 mars 2008

Bakslag nr 2

Av Pernilla - 10 mars 2008 20:04

Då var det daxs att berätta för er hur operationen har gått idag .Man kan ju säga att det hade kunna gått bättre.Läkaren kom ner till mig och berättade själv hur det hade gått.Jag förstod direkt han kom in i rummet att något hade hänt.Han bad mig och en sköterska gå med han ut  för att få prata med honom.

Han sa -Operationen gick tyvärr inte som vi hade tänkt oss.

Då trodde jag att hon hade dött.Mitt hjärta slog jätte fort och jag kände hur mina ögon fylldes med tårar.

Men det som hade hänt var att han opererat in shunten och skulle sätta slangen på plats i hennes mage.Då råkade han rispa tarmen så det blev ett litet hål.Detta var tvungen att sys igen och operationen avbröts omedelbart.

Shunten sitter kvar i hennes huvud och fungerar som en tillfällig dränering.

Hon ska nu gå på antibiotika i 10 dagar.Om cirka 7-8 dagar kommer man att ta bort shunten för att om yttligare några dagar sätta in ett permanent shunt system på nytt.Så detta innebär att hon måste opereras 2 gånger till.

Nu hoppas vi att dom 2 kommande oprerationerna blir lyckade så vi får åka hem.

Men detta är psykiskt jobbigt för oss att se henne med alla dessa slangar och aparater igen.

Detta är verkligen ett bakslag och idag när jag satt med henne i famnen så började jag faktiskt att grina.Hon låg där med slangar och nålar överallt.Jag var tvungen att torka bort slem ur hennes mun som rann utanför.Hon är ju så trött att hon inte orkar få bort det själv.Hon låter jätte rosslig i halsen när hon andas efter respiratorn som hon hade under operationen.

Men det är ju tur att hon inte vet något annat.Hon tror att alla barn har det så när man föds.Stackars liten.

Det är verkligen ett bakslag att vara kvar här.Nu vet vi ju att vi kommer att fira våran påsk i Umeå.

Det blir inte alltid som man tänkt sig men nu känns det ju otroligt jobbigt.Vi är tillbaka på ruta 1 igen för tredje gången.

Men det är tur att personalen är så himla bra här nere för annars skulle man nog aldrig klara detta.

 
 
Ingen bild

Ida

10 mars 2008 21:26

Jag blir verkligen rörd när jag läser det ni skriver och ser bilderna som ni har lagt in. Jag tycker så synd om Mindra och om er andra i familjen också, samtidigt som jag beundrar er enormt mycket för den styrkan ni har. Det är en tuff liten tjej ni har fått och det här kommer hon att klara.
Sänder er ofta en tanke och hoppas att ni känner det. Många kramar Ida med familj.

 
Ingen bild

Annett

10 mars 2008 21:33

Å Nej, stackars lilla Mindra och Er! Hon kommer att bli en tålig liten tös efter allt hon går igenom. Kämpapå ni fixar detta tillsammans!!

 
Åsa

Åsa

11 mars 2008 07:30

Det är så orättvist. Jag lider med er. Detta skulle inte ha hänt. Mindra kämpar och kämpar - hon är fantastisk. Jag tänker på er, det är som du säger, tur att personalen är bra.

http://mimosan.wordpress.com

 
anki

anki

11 mars 2008 08:07

Vet ej vad man skriver men himla otur.Hoppas du orkar vara där på sjukhuset och att din familj kan vara där lite då och då förstår att det är tufft.
Men du verkar ju vara himla stark så det ordnar sig ska du se.Kram

http://anki

 
Ingen bild

Minna

11 mars 2008 10:50

Hej gumman!! Det var verkligen tråkigt att höra. Ni har en liten kämpe.. Vilka fina bilder ni har lagt ut... Tänker på er alla / Kram

 
Ingen bild

Siekas

11 mars 2008 11:18

Nämen fy oxå!! Hujja..lilla Mindra, o ni oxå ....ni har det inte lätt men jag tycker att ni alla verkar kämpa på ordentligt...Mindra är verkligen en riktig kämpe....
Men jag hajjar definitivt att det är tufft som tusan nu!! Men ni är starka och det kommer så småningom vända..det måste det göra!!
Kramisar till er alla!!

 
Ingen bild

Cicci

11 mars 2008 11:30

Finner inga ord förrutom: Kämpa på!
Ni fixar det tillsammans, du och björn och Minton!
Skriv när ni orkar så att vi får veta hur det hela utvecklar sig!
KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 30 april 2010 11:59

Nu lägger jag ner mindras blogg.Jag har ingen motivation att skriva och tycker att det händer ju inte så mycket så det är svårt att hitta något att skriva om. Men om ni vill kan ni fortsätta läsa om mig på min hemsida som jag har gjort: http://pi...

Av Pernilla - 5 april 2010 08:29

Ja då var det sista dagen på påsken och vi har inte haft så där jätte fint vöder.Vi har varit uppe hos min mamma och pappa och firat påsk med god mat och trevligt sällskap.Minton skulle sova hos mormor och morfar i fredags men han ångrade sig så han ...

Av Pernilla - 26 mars 2010 09:19

Mindra är ju jätte snorig igen och Minton har varit lite snorig men inget mer än så.Men in natt kom det han har hostat och hostat.Han hostar nu på morgonen oxå.När han får hosta så slår det sig alltid på hans astma och han äter ingentng och så spyr h...

Av Pernilla - 25 mars 2010 21:09

Här kommer det kort på Mindras nya glasögon.                                                                                          ...

Av Pernilla - 25 mars 2010 21:03

Mindra myser i sin tränings stol.Den är tydligen så himla skön att hon kan somna i den.        Ica kvantum har öppnat i Kiruna och då var vi ju tvungen att åka dit och titta.Barnen fick sitt i kundvagnen och det tyckte storebror Minton var...

Ovido - Quiz & Flashcards