Direktlänk till inlägg 1 mars 2008

Here we come

Av Pernilla - 1 mars 2008 15:10

Nu har man börjat prata om hemfärd för oss.Det kommer eventuellt att bli i mitten på nästa vecka. Jag tyckte att det kändes bra att få en dag som man kan se ett slut på denna vistelse.Nu vill jag bara hem till mina familj och min killar.Jag saknar dom jätte mycket.Det är hemskt att vara här utan dom .Det känns som att vi lever två olika liv och är olika familjer fast vi är en och samma.

Mindra mår super och jag har ett leende på läpparna när jag varit och besökt henne.Det är verkligen en annan unge som är här nu.Hon äter ju jätte bra och idag har dom tagit bort hennes sond.Nu ska hon fixa maten via flaska istället och det verkar ju inte vara några problem.Hon har blivit sondad 1 mål inatt och resten har hon ätit från flaskan.Nu under dagen har hon oxå ätit från flaskan men hon äter olik mycket.Hon får själv styra hur hon ska äta och hur länge det är emellan men inte mer än 4 timmar får det vara.Vi har haft en tvätt på Mindra idag och den fick hon när hon låg i sängen för man kan inte flytta på henne när hon har drenaget.

Det gick jätte bra och men hon tyckte nog inte att det var så kul för hon skrek .Men det tyckte jag var bra hon ska ju protestera när det är något hon inte gillar.


 
 
Ingen bild

siekas

1 mars 2008 17:06

Vadd skön at Mindra mår bättre och att ni snart får åka hem till killarna!!
Super stora kramar från Sthlm!!

 
Ingen bild

linda

1 mars 2008 19:13

vilken fantastisk tjej ni har! Hoppas att Mindra fortsätter pigga på sig så ni får komma hem snart igen.

Vi följer er här på bloggen och tänker på er.
styrkekramar från oss alla 4

 
ugglan

ugglan

1 mars 2008 20:27

håller tummarna för att ni får åka hem snart!!! Hon verkar vara en härlig tjej. Det är bra att hon visar vad hon vill...
Lycka till.
Kram Ugglan

http://ugglan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ida

1 mars 2008 20:55

*Ler* när jag läser att ni har en bestämd tjej. Men så sant som det är sagt: Äpplet faller inte långt från trädet ;-) ... eller....
Kul att ni snart är på hemmaplan igen.

Kram på er! // Ida m fam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 30 april 2010 11:59

Nu lägger jag ner mindras blogg.Jag har ingen motivation att skriva och tycker att det händer ju inte så mycket så det är svårt att hitta något att skriva om. Men om ni vill kan ni fortsätta läsa om mig på min hemsida som jag har gjort: http://pi...

Av Pernilla - 5 april 2010 08:29

Ja då var det sista dagen på påsken och vi har inte haft så där jätte fint vöder.Vi har varit uppe hos min mamma och pappa och firat påsk med god mat och trevligt sällskap.Minton skulle sova hos mormor och morfar i fredags men han ångrade sig så han ...

Av Pernilla - 26 mars 2010 09:19

Mindra är ju jätte snorig igen och Minton har varit lite snorig men inget mer än så.Men in natt kom det han har hostat och hostat.Han hostar nu på morgonen oxå.När han får hosta så slår det sig alltid på hans astma och han äter ingentng och så spyr h...

Av Pernilla - 25 mars 2010 21:09

Här kommer det kort på Mindras nya glasögon.                                                                                          ...

Av Pernilla - 25 mars 2010 21:03

Mindra myser i sin tränings stol.Den är tydligen så himla skön att hon kan somna i den.        Ica kvantum har öppnat i Kiruna och då var vi ju tvungen att åka dit och titta.Barnen fick sitt i kundvagnen och det tyckte storebror Minton var...

Ovido - Quiz & Flashcards