Direktlänk till inlägg 19 oktober 2009

Måndag och första dagen på veckan

Av Pernilla - 19 oktober 2009 15:47

Då var det måndag igen och en ny veckan har börjat. Den började ju så där nu är det vinter igen. I morse när man steg upp var det vitt ute och snön bara vräker ner. Men jag vet inte det ganska mysigt att det kommer snö för då blir det ju vitt och fint man får bort det där gråa och trista. Idag ringde dom från barnmottagningen om att Mindra ska dit nästa vecka och få svin influensa vaccinet. Mindra är ju i riskgruppen så det är ju bra att hon får den för jag tror att hon behöver den. Man skulle vara kvar en stund efteråt så att dom ser att hon mår bra.

 

Just nu är Björn på jobbet och Minton är hos våran granne och leker med deras son Liam som är lika gammal som Minton. Jag ska koka ris och så ska vi äta middag sen vetjag inte vad som händer ikväll.

Men jag tror att det kan bli en tidig kväll för jag och Björn har inte sovit så mycket i natt. Jag vaknade vid 2 och skulle väl kanske vända mig då bara smällde det till och jag fick jätte ont i skulderbladet så det var som en 5 krona som har malt på där hela natten så jag har verkligen inte kunnat sova. Det har gjort svin ont men nu känns det bättre ska ta en värktablett om det blir sämre. Björn har ju jätte ont i sin rygg så han har ju inte sovit på grund av det. Vi är som värsta pensionärs paret. Ha ha

 
 
J

J

19 oktober 2009 17:55

Hej Pernilla och Mindra! Tänkte tacka ännu en gång för att jag fått låna bilder på Mindras PEG och knapp. Nästa vecka är det dax för mitt stora framträdande om sond, PEG och knapp, och tror det kommer bli kanon tack vare bilderna! Många kramar från J

http://abnormal.bloggsida.se

 
Ingen bild

Pernilla

20 oktober 2009 10:29

Hej J !

Ja vad roligt att du hör av dej. Hoppas att ditt framträdande kommer att gå bra.Hör gärna av dej när du har gjort det så vi får höra hur det gick för dej.
Kram på dej från oss

 
J

J

20 oktober 2009 18:02

Självklart kommer jag berätta hur det går. Och du, sedan du frågade om jag hade en blogg, så har jag funderat på att skaffa en, och skriva av mig lite. Så nu har jag gjort det, så TACK till dig för att du planterade den tanken i mitt huvud.
Kram till er!! :-)

http://abnormal.bloggsida.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 30 april 2010 11:59

Nu lägger jag ner mindras blogg.Jag har ingen motivation att skriva och tycker att det händer ju inte så mycket så det är svårt att hitta något att skriva om. Men om ni vill kan ni fortsätta läsa om mig på min hemsida som jag har gjort: http://pi...

Av Pernilla - 5 april 2010 08:29

Ja då var det sista dagen på påsken och vi har inte haft så där jätte fint vöder.Vi har varit uppe hos min mamma och pappa och firat påsk med god mat och trevligt sällskap.Minton skulle sova hos mormor och morfar i fredags men han ångrade sig så han ...

Av Pernilla - 26 mars 2010 09:19

Mindra är ju jätte snorig igen och Minton har varit lite snorig men inget mer än så.Men in natt kom det han har hostat och hostat.Han hostar nu på morgonen oxå.När han får hosta så slår det sig alltid på hans astma och han äter ingentng och så spyr h...

Av Pernilla - 25 mars 2010 21:09

Här kommer det kort på Mindras nya glasögon.                                                                                          ...

Av Pernilla - 25 mars 2010 21:03

Mindra myser i sin tränings stol.Den är tydligen så himla skön att hon kan somna i den.        Ica kvantum har öppnat i Kiruna och då var vi ju tvungen att åka dit och titta.Barnen fick sitt i kundvagnen och det tyckte storebror Minton var...

Ovido - Quiz & Flashcards