Alla inlägg den 2 oktober 2009

Av Pernilla - 2 oktober 2009 22:25

Mindra går ju 2 gånger i månaden och träna hos Siv och efter det

så får Mindra bada i varmvattenbassängen.

 

Mindra gillar att vara hos sjukgymnasten Siv och träna

 

   

   


Nör vi är och tränar så brukar storebror Minton få följa med.

Men det är ju inga problem för det finns ju så många leksaker

som han kan roa sig med.Han tycker ju att det är jätte kul.

Nu när vi var där och träna så tyckte Minton att vi skulle lära

Mindra att säga : Minton

 

              


Hon tycker verkligen att det är helt underbart att få bada.

Den här gången var det  Björn som badade med henne.Han provade slöppa henne så hon fick

flyta själv.Mindra slappnar av och verkligen njuter hela tiden. Storebror är också med på kanten av

bassängen och berömmer Mindra när hon badar. Han tycker att hon är jätte duktig och så säger han:

mamma hon har läri sig att bada nu...


               


Ducha är ju inte så himla kul men det måste man göra.Mindra hade på sig baddräkt

den här gången när hon badade och det gick ju jätte bra.

Det ser bättre ut i bassängen än när hon bara hade badblöjan på sig.

 

         



   

Av Pernilla - 2 oktober 2009 22:03

Idag har vi haft en mys dag.Björn har varit ledig från jobbet och då fick Minton vara ledig från dagis. Vi tog det bara lungt på morgonen för att sen följa med Cissi med fam på badhuset. Det var första besöket på badhuset i Kiruna för Minton och Björn. Till historien hör att jag hade ringt till badhuset veckan före och berättat som det var att vi har en handikappad dotter som måste sitta i vagnen och kollade med dom om det var okej att jag tog med mig vagnen in. Det var inte problem så idag var jag ju förberedd på att jag och Mindra skulle kunna följa med gänget och kolla när dom badade. Med kameran och vagnen i högsta hugg så blev vi tok nekade när vi kom dit Jag betättade att förra veckan skulle vi ju få gå med in. Men dom var svin sura och sa att det kan man ju inte det blir ju jätte grisigt av barnvagns hjulen. Så Björn och Minton gick in och jag och Mindra fick vända i dörren. Då blev jag riktigt ledsen och arg va fan det var ju okej veckan innan men inte nu. Jag och Mindra gick ner på lassa för att hämta papprena som vi ska ha med oss på söndag till Sunderbyn.Det var jätte kallt och Mindra hade inga vantar med sig men som tur var så hade jag med mina så dom fick hon ha på sig. Dom var ju lite stora men det funkade.

Björn och Minton hämtade oss på lassa och vi åkte och handla på Coop. På eftermiddagen så for Björn och Minton och gjorde massa ärenden medans jag och Mindra sov en stund. Dom har varot och köpt matrial till Mindras nya säng som Björn ska bygga. Vi ska bygga en egen säng åt henne för då får vi den precis som vi vill ha i bra höjd och rätt färg. Så det blir en rosa säng till prinsessan. Nu ska hon slippa spjälsängen.

Nu på kvällen så har jag varit med min mamma på kalas hos min kusin Saris dotter Sanna som fyller 20 år idag.

 

Ovido - Quiz & Flashcards