Direktlänk till inlägg 2 oktober 2009

Ledig dag

Av Pernilla - 2 oktober 2009 22:03

Idag har vi haft en mys dag.Björn har varit ledig från jobbet och då fick Minton vara ledig från dagis. Vi tog det bara lungt på morgonen för att sen följa med Cissi med fam på badhuset. Det var första besöket på badhuset i Kiruna för Minton och Björn. Till historien hör att jag hade ringt till badhuset veckan före och berättat som det var att vi har en handikappad dotter som måste sitta i vagnen och kollade med dom om det var okej att jag tog med mig vagnen in. Det var inte problem så idag var jag ju förberedd på att jag och Mindra skulle kunna följa med gänget och kolla när dom badade. Med kameran och vagnen i högsta hugg så blev vi tok nekade när vi kom dit Jag betättade att förra veckan skulle vi ju få gå med in. Men dom var svin sura och sa att det kan man ju inte det blir ju jätte grisigt av barnvagns hjulen. Så Björn och Minton gick in och jag och Mindra fick vända i dörren. Då blev jag riktigt ledsen och arg va fan det var ju okej veckan innan men inte nu. Jag och Mindra gick ner på lassa för att hämta papprena som vi ska ha med oss på söndag till Sunderbyn.Det var jätte kallt och Mindra hade inga vantar med sig men som tur var så hade jag med mina så dom fick hon ha på sig. Dom var ju lite stora men det funkade.

Björn och Minton hämtade oss på lassa och vi åkte och handla på Coop. På eftermiddagen så for Björn och Minton och gjorde massa ärenden medans jag och Mindra sov en stund. Dom har varot och köpt matrial till Mindras nya säng som Björn ska bygga. Vi ska bygga en egen säng åt henne för då får vi den precis som vi vill ha i bra höjd och rätt färg. Så det blir en rosa säng till prinsessan. Nu ska hon slippa spjälsängen.

Nu på kvällen så har jag varit med min mamma på kalas hos min kusin Saris dotter Sanna som fyller 20 år idag.

 

 
 
Ingen bild

M-E

4 oktober 2009 20:24

Hur kan man liksom vara så fräck att först säga att det går bra och när ni väl kommit dit säga nej. Fy fasen! Det är ju faktiskt diskriminering om man tänker efter. Tycker jag iaf. De borde ha såna där hjulskydd för vagnar på badis. Precis som de har såna där skoskydd på vissa ställen på sjukhus och sådär.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 30 april 2010 11:59

Nu lägger jag ner mindras blogg.Jag har ingen motivation att skriva och tycker att det händer ju inte så mycket så det är svårt att hitta något att skriva om. Men om ni vill kan ni fortsätta läsa om mig på min hemsida som jag har gjort: http://pi...

Av Pernilla - 5 april 2010 08:29

Ja då var det sista dagen på påsken och vi har inte haft så där jätte fint vöder.Vi har varit uppe hos min mamma och pappa och firat påsk med god mat och trevligt sällskap.Minton skulle sova hos mormor och morfar i fredags men han ångrade sig så han ...

Av Pernilla - 26 mars 2010 09:19

Mindra är ju jätte snorig igen och Minton har varit lite snorig men inget mer än så.Men in natt kom det han har hostat och hostat.Han hostar nu på morgonen oxå.När han får hosta så slår det sig alltid på hans astma och han äter ingentng och så spyr h...

Av Pernilla - 25 mars 2010 21:09

Här kommer det kort på Mindras nya glasögon.                                                                                          ...

Av Pernilla - 25 mars 2010 21:03

Mindra myser i sin tränings stol.Den är tydligen så himla skön att hon kan somna i den.        Ica kvantum har öppnat i Kiruna och då var vi ju tvungen att åka dit och titta.Barnen fick sitt i kundvagnen och det tyckte storebror Minton var...

Ovido - Quiz & Flashcards