Direktlänk till inlägg 14 maj 2009

Jävla dag eller jävla myndigheter ....

Av Pernilla - 14 maj 2009 21:28

Igår så var vi in med Mindra till barnmottagningen för hon har börjat gegga under pegen.Hon var faktisk grön där under och vi blev ju livrädda så vi ringde barnmottagingen och vi fick komma på en gång så skulle dom kolla på det.Väl där så var det ingen fara det kan bli så men man får ju hålla kolla så att hon inte får feber och blir sämre.

Men till vad som verkligen gjorde att man tappade fotfästet en stund.Jag ringde till Fk för att kolla hur det går med våran assistans ersättning som dom håller på att kolla på just nu.Man ska ju få förlaget på vad som händer 2 veckor innan det riktiga beslutet kommer.Kvinnan jag pratade med är alltså samma kvinna som suttit runt vårat köksbord och lyssna på allt vi har berättat om hur det är att ha ett så svårt sjukt barn som Mindra och vi fick ju berätta hur våran vardag ser ut med henne.

Det mötet vi hade då med alla människor tog 2 timmar och det var verkligen ett möte under luppen för dom skulle ju ha reda på allt om Mindra.

Men nu till samtalet :

Jag frågade om dom kommit fram till något vad det gäller assistans till Mindra?

Hon svarade : att det ser ut som att vi INTE KOMMER ATT FÅ DET.

Jag blev helt chockad och frågade varför vi inte skulle få det.Men hon svarade att så som det ser ut idag så kommer vi inte att få det.

Men i samma mening sa hon att ni har ju fått peg nu och det skulle hon kolla om man kan väga in den i bedömmningen på maten om man kan ge assistans.Ja jag kan säga att jag fattade ingenting av det hon sa och jag satt helt handfallen och grinade när hon lagt på det kändes bara som att det var för mycket.Det är ju inet vårat fel att vi fått en dotter som är jätte svårt sjukt och vi kan ju ändå inte hjälpa det utan nu är ju situationen som den är och vi ska ha assistans det är ju inget att diskutera.Så nu får vi ju se för nu skulle hon kolla detta med pegen vad den ger i tid och så.

Men det kommer att ta hus i helvete här om vi inte kommer att få detta det kan ni vara så säker på .Då kommer vi kontaka tidningar och tv.Så dom ska inte komma undan så lätt dom där myndigheterna.

 
 
Ingen bild

Lillemor

15 maj 2009 09:42

Blir så arg när jag läser om hur ni blir behandlade. Tänkte dock på en annan sak, har ni sökt vårdbidrag för Mindra. Det borde ni ju inte kunna bli nekade i alla fall. Tycker ju personligen att ni borde ha fullt vådbidrag + assistent till henne, för man orkar inte hur mycket som hellst själv. Be kuratorn på barnhab hjälpa er med alla kontakterna med fk i fortsättningen så kanske det går lättare.
Håller tummarna för er.

 
Åsa

Åsa

15 maj 2009 10:14

Myndigheter, speciellt FK, i alla fall den erfarenheten jag har, är helt omöjliga att ha och göra med. Allt från sjukskrivningar - assistans - till sjukpension. Alla våra rättigheter har försvunnit. Jag tycker verkligen att du ska kontakta alla medier du kan om du får avslag - tidningar, radio, TV. Jag hoppas och tror att du orkar. Du är en stark människa.

http://mimosan.wordpress.com

 
Ingen bild

siekas

15 maj 2009 16:07

helt jävla sanslöst vad arg man blir...fy fan!!! massa styrkekramar till er!!

 
Malin

Malin

16 maj 2009 21:50

Hej!
Läste din kommentar på familjeliv.se om att du behöver hjälp med bloggdesign, är det något du fortfarande behöver hjälp med? Skriv till mig isåfall!

http://celeborn.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 30 april 2010 11:59

Nu lägger jag ner mindras blogg.Jag har ingen motivation att skriva och tycker att det händer ju inte så mycket så det är svårt att hitta något att skriva om. Men om ni vill kan ni fortsätta läsa om mig på min hemsida som jag har gjort: http://pi...

Av Pernilla - 5 april 2010 08:29

Ja då var det sista dagen på påsken och vi har inte haft så där jätte fint vöder.Vi har varit uppe hos min mamma och pappa och firat påsk med god mat och trevligt sällskap.Minton skulle sova hos mormor och morfar i fredags men han ångrade sig så han ...

Av Pernilla - 26 mars 2010 09:19

Mindra är ju jätte snorig igen och Minton har varit lite snorig men inget mer än så.Men in natt kom det han har hostat och hostat.Han hostar nu på morgonen oxå.När han får hosta så slår det sig alltid på hans astma och han äter ingentng och så spyr h...

Av Pernilla - 25 mars 2010 21:09

Här kommer det kort på Mindras nya glasögon.                                                                                          ...

Av Pernilla - 25 mars 2010 21:03

Mindra myser i sin tränings stol.Den är tydligen så himla skön att hon kan somna i den.        Ica kvantum har öppnat i Kiruna och då var vi ju tvungen att åka dit och titta.Barnen fick sitt i kundvagnen och det tyckte storebror Minton var...

Ovido - Quiz & Flashcards