Alla inlägg den 18 maj 2009

Av Pernilla - 18 maj 2009 10:43

Ja då startar en ny vecka igen.Idag ska vi till Gällivare och träffa logopeden igen.Hon ska kolla detta med Mindras peg och hjälpa oss att få igång henne med maten.Mindra matvägrar ju fortfarande och har nu gjort det i 5 veckor.Jag har provat ge henne saft i flaskan men hon vägrar sätta någonting i munnen.Här om dagen gav vi oss på gröt med mosad banan men hon vägrar i sten att öppna munnen.Hon kniper helt ihop läpparna och det går inte att få in en sked i munnen på henne.

Idag är det halvdant väder en 15 grader men inte så himla soligt men det kan ju komma under dagen.

Av Pernilla - 18 maj 2009 10:32

Så var helgen slut och den har ju verkligen varit helt underbar.Det har varit 22 grader varje dag och vi har suttit på våran baksida och bara myst.Hela helgen började på fredagen när min kusin Minna och hennes dotter Leia kom och hälsa på det var super trevligt och då kom även min kompis Linda och hennes barn Valter och Klara för att uppvakta Minton när han har fyllt 3 år.Vi satt på våran baksida medans barnen lekte och njöt av värmen som kommit till Kiruna.På lördagen så bestämde vi oss för att fixa till på baksidan med att köpa en stor Weber klot grill,utemöbler,parasoll och en gräsklippare så nu har vi allt som man måste ha när man precis köpt hus.Vi köpte ett plastbord och 6 st stolar i grönt och dynor i samma.Det blev riktigt bra och hur mysigt som helst nu kan man sitta där ute och äta frukost i solen.

Vi bestämde oss fär att bjuda mamma och pappa på grillat för att inviga allt vi handlat så det blev flintastek med potatis gratäng och sallad.

Hur gott som helst jag skulle kunna äta grillat varje dag jag tycker verkligen att det är super gott.Mamma och pappa for hem innan Esc men det var ju ingenting att se iallfall jag och Björn bara slö tittade mellan reklamen på det andra vi valde att se på.Jag tycker att Sverige ska lägga ner detta med melodifestivalen det är ju ingen ide för vi har för dåliga artister som ska vidare sen.

På söndagen så var det full rulle med folk här och hälsa på.Då kom min kusin Minna igen med hennes familj och Jeanette och Gustav var oxå här och hälsade på.Solen var ju så klart framme och denna helgen har varit gudomlig på det sättet att det varit sol och jätte varmt varje dag.

Ovido - Quiz & Flashcards