Alla inlägg under juni 2008

Av Pernilla - 29 juni 2008 22:32

Nu på kvällen så tog jag tempen på Mindra och den visade 38.9 så hon hade ganska hög feber.Hon har varit lite slak idag och nu kom förklarningen.

Hon var jätte varm i ansiktet och alldelens röd.Hon har mest sovit och ätit jätte sällan.Men vi har ju bytt ut hennes mat till baby semp 2 så det blir ju lätt att man tror att det är därför hon inte äter så tätt för att hon blir mer mätt med 2:an.

Av Pernilla - 28 juni 2008 21:45

Jag var kaxig på Liseberg och ville åka en karusell som heter Kanonen.Jag trodde inte att någon ville åka med så jag snackade ju vitt och brett om denna karusellen.Då säger min sambo Björn helt plötsligt att han kunde åka den med mihg.Jag höll på att svimma han brukar ju inte åka en sån karusell alls.Det var bara att ställa sig i kön och äta upp det jag sa om att jag ville åka.När jag står i kön som är jätte lång och det skulle ta 40 minuter innan vi fick åka.Så hann jag ångra mig och få väldigt ont i magen.Men det var ju bara bita ihop och åka den nu när jag stod där i kön.Väl framme i karusellen så slog hjärtat snabbt och jag frågade om man skulle ta av sig glasögonen och dom brukade rekommendera det.Jag svarade att i mitt fall spelade det ingen roll för jag kommer nog inte titta ändå.

Karusellen går ut på att man sitter fast spänd och åker på en bana upp och ner och allt på en gång på bara 21 sekunder.Så man köade i 40 minuter för 21 sekunders åkning.

Men jag ska vara ärlig och säga att jag öppnade inte ögonen på hela tiden.

Det var verkligen tok äcklig jag var dö rädd men ändå glad att den inte var länge än 21 sekunder.

Av Pernilla - 28 juni 2008 21:30

Då var det daxs för Minton att få åka karuseller på Liseberg.Detta var något som vi alla tyckte skulle bli jätte roligt och alla villelfölja med dit.Det var 6 vuxna och 2 barn som gick på Liseberg alla ville åka med Minton och han tyckte detta var jätte roligt.

Jag fick mitt efterlängtande sockervadd ich det var verkligen gott.Vädret detta dagen var jätte bra för att vara i parken strålanade sol och 18 grader varmt.

Målet med denna tur på Liseberg var att Minton skulle åka farfars bilar med sin farfar.

Detta gick bra bara det att jag var tvungen att åka med för han ville inte åka ensam med farfar.Jag satte mig bak och Minton och farfar Tommy satt fram i bilen.

Det blev en hel dag i parken och det var en lyckad dag för Minton han var nog nöjd.

Av Pernilla - 26 juni 2008 21:57

Här kommer kort på våra underbara barn Minton och Mindra.När vi bytte till pyjamas på barnen så passar Minton på att visa sin kärlek till Mindra.

Han är verkligen rädd om henne.

Direkt vi ska göra något här nere så ska Mindra med det ser han till så att vi inte glömmer bort henne.

Han pussar och kramar henne så fort han går förbi henne och är verkligen en stolt storebror.

Av Pernilla - 25 juni 2008 19:56

Minton har varit med mamma och farmor idag på eftermiddagen för Björn följde med Tommy när han stack på jobbet.

Vi gick och matade fåglarna och lekte i lekparken.Minton tycker att det är jätte roligt att mata fåglarna.Han säger

-Mata pippi !

Han slängde fram bröd till dom och Anita sa att han skulle ta en bit och ge dom men han slängde fram halva mackan istället så fåglarna blev ju jätte glada.

Som ni ser på korten så var den inte  direkt någon värme i Göteborg denna dagen och det blåste rejält oxå.

Minton har mössa på sig för att han inte ska få ont i öronen och vi har tappat bort hans buff.Så vi fick vara in på stan och köpa en åt han för att det blåser så.

Dom tittade ju lite konstigt när jag först ville köpa en buff och en frågade jag efter en mössa.Det finns inga barn i Göteborg som har mössa eller buff på sommaren här.Men jag tycker att när man är så liten behöver dom små öronen skyddas mot vinden.


Av Pernilla - 24 juni 2008 16:57

Nu när Minton är nere i Göteborg så är det ju inte mer än rätt att han ska se farfars lastbil som han jobbar med.Minton var jätte kaxig innan och han ville absolut se lasbilen men sen när han ska sitta i den så var han inte lika kaxig.

Vi hade planerat att Minton skulle åka med Tommy men det ville inte Minton.

Här nere kommer kort på Minton i lastbilen och det ser verkligen ut som att han tycker att den är ganska hög på det första kortet. Efter det fick Björn ställa sig där för att han skulle sitta kvar.

Så nu har Minton en farfar som har en lastbil och en morfar som har en traktor på sina jobb.Det är ju verkligen en riktig bingo träff  för små pojkar som gillar allt som heter lastbil och traktor.


Av Pernilla - 24 juni 2008 14:19

Nu när vi äntligen är framme så bestämde vi oss för att fara till slottsskogen med Minton och Mindra.Minton for skrikandes och grinandes med farmor och farfar till slottskogen på morgonen för att gå på barnens zoo.Högst uppe i slottskogen så har dom ju djur och även barnens zoo vart barnen kan gå in och klappa djuren.Minton fick åka dit med farmor och farfar för jag orkar inte gå dit upp det är ju dö jobbigt.Mina muskler klara inte av det.Minton var jätte kaxig när han skulle åka och det var inga problem men sen när jag och Björn inte tog på oss kläderna då blev Minton jätte ledsen men det var ju bara för Anita att ta med honom.Han hade grinat och skrikit hela vägen inte till parken men väl där var han tyst.

Han hade gått i hela parken där uppe och tittat på djuren.Jag och Björn for på en möbelaffär innan och sen kom vi till parken vart det finns en jätte stor lekpark.Det var ganska mycket barn där men Minton roade sig ändå.Alvar (Mintons kompis) som har bott i Kiruna kom oxå dit för han och hans mamma Åsa var här på semester nu.

Det var jätte kul att träffa dom.När vi hade varit i parken inte alls länge då for Anita och Tommy hem för Tommy skulle iväg och jobba.Dom tog då med sig Mindra så fick vara med Minton.

Det var jätte roligt att kunna ägna sig fullt åt honom.Vi gick sen med Åsa och Alvar och åt mat på Burger king nere vid järntorget.


Av Pernilla - 23 juni 2008 21:32

Nu har vi kommit fram till Göteborg efetr 2 dagar i bilen.Vi åkte från Kiruna på midsommardagen klockan 7 och var framme på campingen vids högakusten bron klockan 19 på kvällen.Det var alltså 12 timmar i bilen med 2 barn.Men jag kan bara säg att det gick jätte bra.Det var inga problem överhuvudtaget.Det är klart att Minton kanske inte tyckte att det var roligt jämnt men med dagens teknik och dvd uppfinningen så gick det ju bra.Vi har en bärbar dvd spelare som vi satte fast på min stol så kunde han sitta och titta på film när han böev less.

Dag nummer 2 fick vi också befinna oss i bilen hela dagen vi startade från campingen klockan 7 på morgon.Vi stannade i Västerås hos min kusin Åsa det var kul att träffa och hennes fammilj.Hennes lillebror Jan och hans sambo Veronika var där också och hälsade på så då fick vi träffa dom oxå.

Vi åt mat hos dom och tankade upp Mindra med mat och sen fortsatte resan till Göteborg.Vi var framme i Göteborg 20.10 och där stod farfar Tommy som grind pojk och öppnade frinden in på gården så vi kunde köra in bilen för att lasta av alla grejer.

Det var jätte kul att träffa Anita och Tommy.Björns bror Martin var oxå där för att hälsa oss välkommna.


Ovido - Quiz & Flashcards