Alla inlägg under november 2008

Av Pernilla - 25 november 2008 20:44

Jag har inte skrivit på ett par dagar igen men det har inte funnits någon ork.

Mindra har inte sovit en hel natt sen i torsdags.Hon har varit vaken 3 timmar per natt.Så jag och MIndra har tittat på tv och ätit lite mat på natten.Jag kan säga att man har ju inte varit pigg när man egentligen ska gå upp.Så vi har stigit upp vid 10 nästan varje dag.Det har varit skönt på det sättet att vara själv med Mindra hemma för då har vi ju kunnat göra som vi vill.Inatt är första natten som hon sovit ganska bra vaknat en gång bara och snacka men jag tog inte upp henne utan hon fick ligga och snacka i sin säng ensam.

Jag kände mig som en helt ny människa när vi skulle gå upp nör man fick sova bättre denna natten.

Jag har bakat snickerskakor idag och så har Linda varit här med sina barn och hälsat på .

Nu på kvöllen har jag varit på öppet hus på Personal Care som är en assistent firma.Det gick bra jag gick dit med Anna så jag kände mig ganska lungn för hon har ju dom till Kristoffer.

Vi bokade in ett möte med dom om 2 veckor så ska vi diskutera hur vi ska göra och vad som kommer att hända.

Det känns konstigt att börja tänka på reda men det tar ju ett tag innan det kommer att gå igenom så det är nog bäst att börja. 

Av Pernilla - 22 november 2008 15:10

Idag är det daxs för tjejkväll och jag har grejat här hela dagen och nu är det första gången jag sitter ner och tar det lungt.Jag kommer ta kort under kvällen så sätter jag in dom imorgon.

Mindra har varit vaken hela dagen och vill verkligen inte sova så vi får ju se hur det blir i kväll.

Det kommer bli god mat och gott sällskap det känns jätte roligt.

Nu har Björn och Minton åkt till Göteborg och jag och Mindra är ensamma hemma.

Det känns ju verkligen tomt här hemma men det tar ett tag att vänja sig.Men det är ju skönt oxå att bara ta hänsyn till mig själv när det gäller mat och grejer.

Av Pernilla - 20 november 2008 09:26

Jag måste bara skriva och förtydliga att jag har inte ställt in mitt 30 års fika hemma hos mig på annandagen(den dagen jag fyller)Utan då får ju folk komma och fika som vanligt.Jag har tydligen skrivit klumpigt i den förra texten så att folk tror att jag har ställt in allt.Men det har jag inte bara festen i lokalen.

Vi får bara se vart folk ska komma och fika alltså vart vi bor då ???

Ha ha om vi bor kvar på stan med en massa flyttkartonger eller om vi bor i hus i tuolla med en massa flyttkartonger.

Jag hoppas och önskar tuolla men men vi får väl se vart ???

Av Pernilla - 20 november 2008 09:22

Ja man kan ju bli kocko för mindre.Innan vi hade somnat igår kom Minton till våran säng så då har han sovit där hela natten.Jag kan verkligen inte sova när han sover med oss.Han ligger och rör på sig hela tiden han kliar på sina fingrar ja allt man bara kan gör han i sömnen.Men jag tror inte att han sover så bra för när han ska upp med Björn på morgonen så låter det som att han hade kunnat sova längre.jag har varit upp med Mindra i natt och gett henne mat så imorse var man inte så pigg.

Men det är ju det som är så bra jag och Mindra tog sovmorgon jag vaknade klockan 9 och Mindra sover ännu och klockan är nästan 9.30.Det är skönt att ta igen lite sömn annars blir jag helt kocko.


Av Pernilla - 19 november 2008 13:50

Idag har vi varit på läkarbesök med Mindra.Minton fick vara ledig och följa med oss.Björn var kompledig på morgonen idag så han gick på jobbet först efter lunch.Först var vi på läkarbesök på barnmottagningen och sen gick vi över på BVC för Mindra skulle få ett vaccin där.Det var ett vaccin mot lunginflammatinoner och så.Mindra är ju ett risk barn för allt sånt så då frågade jag om vi kunde få ta det vaccinet. Det var inga problem och det bästa av allt är att vi fick det betalat för att Mindra är ett riskbarn.Sprutorna kostar annars 500 kr styck.

Nu har vi precis vaknat efter att ha sovit i 2 timmar så det kan ju bli lite problem att söva Minton i kväll men det var grymt skönt.Nu ska jag häng tvätt och fixa lite med middagen.

Av Pernilla - 17 november 2008 19:20

Nu har hon gjort det hon Mindra har sagt sitt första ord.Det var Mamma så klart 2 gånger sa hon det i hallen idag.Hon låg på golvet och rabblade mmmamma ja så som bara gör.Det är ju helt otroligt.Vilken känsla i mamma hjärtat att hon gjorde det bara då vet man att det finns där.

Idag har Mindra krampar en gång men annars så mår hon himla bra igen.Hon är lite snorig igen men det får man ju ta hon har ju varit det hela sitt liv.Annars har vi inte gjort så mycket utan bara varit inne och tagit det lungt.Jag har lagat mat,tvättat och allt det där som en mamma tydligen ska göra.Suck jag tycker att det är super tråkigt.. Men men ...

Av Pernilla - 16 november 2008 12:46

Nu har jag tagit ett beslut som inte var så himla lätt att ta men nu är det taget.Jag kommer inte att ha min 30 års fest på juldagen i år som jag hade planerat.

Jag ställer in det för jag känner att jag orkar inte ha den.Det har varit så mycket med Mindra nu på sista tiden och jag känner att man vet aldrig vad som händer med henne det kan ju förändras från ena dagen till den andra.

Jag vill ha en fest då jag vet att jag kan slappna av och ha kul och det vet jag att jag inte skulle ha då.Så jag ska skjuta upp den och kanske köra en fest till sommaren istället när allt har lagt sig och Mindra för hoppningsvis mår bättre.Då har vi ju huset oxå och då kan vi ha grillfest istället.(Kanske kiruna festivalen)

Hoppas att alla förstår detta och att det inte uppstår allt för stora problem för folk.

Av Pernilla - 15 november 2008 18:11

Nu ska vi ha en familjekväll.Vi ska kolla på filmen "Madagaskar" som ska visas på 5 klockan 18.20.Vi ska fika  och äta popcorn.Bara mysiga nu när vi är hemma hela familjen.

Ovido - Quiz & Flashcards