Alla inlägg under februari 2009

Av Pernilla - 15 februari 2009 16:05

Nu ska jag ta hjälp av alla mina läsare här på bloggen.Jag är ute efter en Svea mössa eller kanske inte bara en utan en hel del.Men vart på internet kan jag beställa dom.Dom är ju så jävla snygga.

Jag vill oxå ha en skarf som är lila och en som är rosa och svart.Jag kan inga märken men jag har velat ha dom skarfarna länge.Men finns det någon som vet vart jag kan få tag på en.

Dom är ganska stora skarfarna och svart rutiga med lila eller rosa.

Snälla finns det någon som kan hjälpa mig ...

Av Pernilla - 13 februari 2009 17:26

Då var det daxs igen för tjejkväll hemma hos min faster Tuula.Min kusin Åsa och hennes svägerska Veronika har kommit upp från sthlm med sina barn.Så vi ska träffas och äta gott och snacka en massa skit.

Jag tar med kameran så kommer det nya bilder imorgon.

Av Pernilla - 12 februari 2009 19:18

Mindra är fortfarande sjuk och hon har feber och är jätte snorig och hostar oxå.

För Minton så går dte jätte bra på dagis och idag så kunde jag lämna han i 1 timme och han sa ingenting.När jag kom tillbaka så var det som att vart har du varit.

Imorgon ska jag lämna han hela dagen mellan 8-12 då ska han äta frukost,leka ute och äta lunch.Men dte känns ju super bra och det är verkligen jätte gullig personal så vi får ju se hur det går i morgon.

Av Pernilla - 12 februari 2009 19:16

Jag har blivit utmanad av en del personer men jag ska vara ärlig att säga att jag orkar inte fixa det som man ska.Så tyvärr så kommer jag inte att ställa upp på detta för jag ids inte.Men det verkar ju vara en kul grej iallfall.

Av Pernilla - 9 februari 2009 19:59

Nu har Mindra feber,snorig och har börjat hosta lite.Men det västa är att hon har haft 3 kramper nu på kvällen.Hon har skrik kramper och det tycker jag är dom värsta då skriker hon under tiden hon krampar.Dom är ju inte speciellt långa men Mindra blir ju verkligen tagen av dom så hon sover nu.

Hon har 39.3 grader i feber så nu fick hon alvedon så att temraturen ska gå ner på henne.Det blir som en ond cirkel när hon får hög feber så krampar hon.Så kan jag bara hålla febern borta så kanske det blir bättre.Eller jag vill iallfall tro det .Vi får väl se hur det går nu resten av kvällen och på natten.

Av Pernilla - 9 februari 2009 14:46

Idag har Minton varit första dagen på sitt nya dagis fjällräven.Det verkar vara ett bra dagis.Det var en stor skylt på dörren när vi kom "välkommen Minton till fjällrävens förskola" det tyckte jag som mamma var lite mysigt.Det fanns även namn på Mintons hylla vart han ska hänga av sig och på hans låda vart han ska sätta sina teckningar och sånt.

Alla barnen  visste att han hette Minton och sa HEj direkt åt han.Det tyckte nog MInton var lite roligt att dom redan visste vad han hette.Dom hade en jätte stor gård som dom leker på och dom är ute minst en gång per dag.Barnen får välja sen om dom vill gå ut fler gånger.Det var 20 barn i åldrarna 0-5 år så det är ju ganska mycket barn.Det fanns ett problem med det nya dagiset och det är att dom mindre barnen sover i vagnar ute.Minton behöver ju verkligen sova och han kommer ju aldrig sova i en vagn ute för han är ju inte van vid det.Han har bara sovit i vagn när han var riktigt liten.Så jag vet inte riktigt hur vi ska lösa detta problemet för han måste verkligen sova annars kommer han alrig att orka.

Mindra mår bättre och har inte lika mycket feber idag bara 38,5 grader så det är ju på väg ner men man vet ju alrig vad som händer.Hon hostar ibland och är nog lite snorig också.En vanlig förkylning eller början till vattenkoppor.

Av Pernilla - 8 februari 2009 10:24

Vaknade i morse av att Mindra låg och gnällde i sin säng.Björn var snäll och gå upp och mata henne men medans han fixade hennes mat så fortsatte Mindra att gnälla.Jag hörde direkt att det inte bara var vanligt gnäll utan något annat.Jag gick upp och då sa Björn att hon hade 40.1 grader i feber.det var ju inte direkt det jag ville vakna till idag.Hon var verkligen super varm och jätte gnällig.Vi gav henne kall mat och det åt hon.Hon fick sova bredvid mig i våran säng och när vi vaknade så tempa jag henne igen och nu har hon 39.1 med alvedon i kroppen.Så hon är verkligen inte fräch hon grinar och gnäller hela tiden.

Suck ja då blir man inne nästa vecka oxå.

Att detta aldrig kan ta slut.

Av Pernilla - 8 februari 2009 10:17

Ja igår var det då daxs för den berömda tjejkvällen.Den här gången var det Jeanette som skulle ordna den och det gjorde hon verkligen.Det var verkligen en super kväll med en massa god mat och otroligt bra sällskap.

Vi fick 3 rätters och det började med

rensteksröra på bröd till förrätt

fondue till varmrätt med potatis i ugnen

paj till efterrätt.

Allt detta var så himla gott och fondue är något jag har velat äta svin länge men jag har inte hittat någon fondue gryta och jag har inte orkat ta fram fritösen.Så det var ju verkligen en full träff för mig.

Men sen har vi snackat en hel och sjungt singstar och det är ju himla kul.Jag kan inte fatta att jag sålde mitt singstar det är ju så jävla roligt att tävla i.

Det kommer komma bilder på detta specktaklet under dagen.Det blev en hel del bilder. 


Ovido - Quiz & Flashcards