Alla inlägg den 16 juli 2008

Av Pernilla - 16 juli 2008 21:29

Nu har vi varit på habiliteringen och fått Mindras stol som hon ska ha när hon äter och så.

Den var jätte fin och Mindra tyckte så mycket om den att hon somnade i den.

Det som är problemet är hennes huvud men stolen gick att tilta så Mindra kunde ligg- sitta i den.Men dte är ju meningen att hon ska bli starkar i nacken så att hon ska kunna hålla huvudet själv.Men det var så bra för man kan ju tilta tillbaka stolen så kommer den ju mer uppåt och då måste hon träna att hålla huvudet själv.Jag tror att det blir bra med stolen och så fick vi med oss en röd träningsmatta till henne.

Det som var tyngst var ju att hon fick ett hjälpmedel och hon är bara 6 månader.Det kändes för både mig och Björn nu ser hon ju handikappad ut.

Men det är bara att acceptera det och se hur det kommer att gå.Det är ju inte det att jag inte vill att hon ska ha hjälpmedel utan tvärtom hon ska ha allt hon har rätt till och behöver.Men det är otroligt tufft som mamma och se detta.

Av Pernilla - 16 juli 2008 08:27

Nu sitter jag och Minton och äter frukost vi ska snart iväg till habiliteringen med Mindra.Hon ska få en ny stol som hon ska använda när hon ska äta och så.Det ska bli kul att se hur den ser ut för den kan inte vara så stor.Jag sätter in bilder sen på detta.

Ovido - Quiz & Flashcards