Alla inlägg under augusti 2008

Av Pernilla - 12 augusti 2008 10:58

Igår kväll precis innan vi skulle gå och sova så var Mindras fontanell sten hård.Vi ringde till Gällivare och pratade med dom.Men Åke tyckte inte att det var någon fara för Mindra mår ju bra ännu.Men Jag funderar på varför man ska vänta på att hon ska bli dålig.Hon kommer vid ett shunt stopp att börja spy och inte vilja äta.Hon kommer även att börja krampa igen.

Jag och Björn hade svårt att sova i natt och det gjorde det ju inte lättare att Minton kom in till oss och sov.

Mindra vaknade 04.15 och somnade om 2 timmar senare.Det är ju tur att det är os så man kan kolla på nåt när man sittar här uppe på natten.

Man vet ju inte varför hon var vaken i natt men det kan ju ha att göra med att det är ett för högt tryck i huvudet just nu.Men vad vet jag nu ska vi ju till Gällivare imorgon så får vi se vad dom säger.

Minton ska vara hemma med min mamma och dom ska åka till kusinerna i Vittangi och det tycker Minton ska bli jätte roligt.

Av Pernilla - 11 augusti 2008 22:11

Ja nu ligger jag steget före jag har ikväll packat väskan för jag tror att det blir att åka till Umeå imorgon.Mindras huvud är jätte spänt eller kanske inte jätte men det är som att det blir mer och mer för varje dag.

Suck men det är inte mycket att göra jag ska ringa till Gällivare imorgon och kolla hur vi ska göra men jag tror att dom vill att vi ska komma ner så får dom göra en bedömmning på det.

Då är det lika bra att ta med sig en resväska med lite kläder ifall vi ska vidare till Umeå.Ska vi vidare så blir det ju med hellikopter eller flyg.

Jag återkommer om hur det kommer att bli.

Av Pernilla - 10 augusti 2008 19:47

Mindras fontanell är fortfarand hög och det ser ut som att hon har en citron under fontanellen.Björn fick tag på läkaren i fredags så han sa att han hade pratat med Per -åke i Umeå .Det var tydligen ingen fara för att fontanellen var utåt och att huvudomfånget har ökat för hon mår ju bra.Men det vet man ju inte om hon kommer att göra.Jag tycker ju att detta är jätte akut men jag kan ju inget göra man måste lita på läkarna.

Men nu har vi fått en tid till Umeå på tisdag den 19 Augusti säkert för att kolla shunten.

Nu på onsdag ska vi till Gällivare för en hel dag i Gällivare.Då ska det göras ultraljud,eeg,ögonkontroll och läkarundersökning.Minton får vara hemma då med sin mommo så ska vi åka själva.Det är för jobbigt att ha med honom en hel dag i Gällivare han är ju aldrig still så det kan ju bli problem.

Det är ju nu man tänker att det skulle vara lättare att bo i Umeå .Men det kan man ju tänka...

Av Pernilla - 9 augusti 2008 21:42

Idga har vi haft en underbar dag i Vittangi.Min bror och hans familj bor där.Vi har inte varit där på 3 månader säkert.Det var kul att komma dit och vara en hel eftermiddag.Vi grillade och åt god mat.Barnen lekte och Minton fick hoppa på deras studsmatta som dom har köpt till William nör han fyllde år i Juni.Men vi var i Umeå då så vi har inte sett denMinton har pratat om den i flera dagar och äntligen fick han testa den.Han gillar verkligen att hoppa men han fattar inte hur han ska göra.Att han måste sätta ihop bägge benen och hoppa upp och ner det fattar han inte.Utan han har benen isär och som gå på studsmattan istället.


Det var inte lätt att fota grabbarna när dom hoppade på studsmattan men några kort blev det iallfall.



Av Pernilla - 8 augusti 2008 18:31

Jag var tvungen att skriva att jag bytt färg på bloggen för Björn fattade inte det.

Ja jag har bytt den är grön nu och den har varit rosa.

Av Pernilla - 8 augusti 2008 18:26

Nu har os dragit igång på allvar för nu har invigningen varit.Jag har haft på tv hela dagen för att kolla det som jag tycker är roligt att se på .Som när Sverige kommer in på arenan men det missade jag för vi var och handla just då.Vi orkade inte vänta på det för det tog ju så otroligt länge innan dom kom.

Men jag hann iallafall se när dom tände elden och det tyckte jag var mäktigt.

Man får inte ha höjdskräck iallafall.....

Nu får vi bara hålla all tummar för att "lilla " Sverige kommer att ta medaljer och att det går bra för dom.Men om jag ska vara helt ärlig tror jag att det blir torka på den fronten.jag tippar 2 medaljer max.

Av Pernilla - 7 augusti 2008 20:56

Bakom mina solglasögon kan jag va mig själv ...........

Av Pernilla - 6 augusti 2008 10:55

Jag måste bara få skriva och säga ÄNTLIGEN OS. Det är ju underbart nu har man något som man kan titta på.Men det är ju synd att det kommer bli mycket på natten jag vet inte om man är vaken för att se os men kanske om det är något speciellt då kan man ju kolla.

Ovido - Quiz & Flashcards