Direktlänk till inlägg 21 mars 2009

Jävligt arg

Av Pernilla - 21 mars 2009 06:57

Jag ska försöka att sammanfatta det Björn skrev igår.Jag tyckte själv när han läste det att det lät lite jobbigt att förstå.Men det som har hänt är att vårat barn är enligt läkaren i Umeå "undernärd".Hon har fått för lite med näring och mat under 6 månader.Jag vet ju att hennes mat situation har varit besvärlig under vissa dagar.Vissa dagar har ju varit bättre och vissa sämre och nu på sista tiden har det ju varit katastrof.

Vi är ju nu i Umeå och när läkaren berättade att hon var undernärd då höll jag på att dö.Vi går ju med Mindra och väger henne minst en gång i månaden.Så jag kan inte fatta vart det har gått fel.Varje gång vi har vägt henne så säger ju personlen att hon har gått upp i vikt.Då frågar ju inte jag som mamma hur mycket har hon gått upp utan räknar ju med att hon gått upp så mycket att det duger varje gång.För annars skulle väl personalen säga till(tycker man ju iallfall)Men det har dom ju tydligen inte gjort och nu ligger min lilla flicka här i min famn och ska snart kanske på en till operation för att få en knapp på sin mage.Knappen är ju bra för då kan man stöd mata henne i den och man kan släppa oron varje gång man ger henne mat att hon inte skulle få i sig tillräckligt med mat.Man ger alltså mat via munnen och det hon inte äter kompenserar man med knappen.Vi har ju diskuterat sen Mindra föddes att man kanske behöver sätta en knapp på henne för att man inte visste hur det här med hennes mat skulle gå.Men att det skulle gå så här långt det trodde jag aldrig.Nu är det ju igen någon som har gjort fel när det gäller vården på Mindra.Jag kan säga så här att detta hade aldrig hänt om hon var ett friskt barn.Det är ju det enda man följer med punkt och prickar på små barn deras föbannade vikt.Och nu har vi verkligen gjort det och ändå så blir det fel.Jag är faktiskt jävligt arg på personalen på Kiruna barnmottagning för det är där det största felet har begåtts och det är ju där den mesta vägningen har skett.

Mindra äter ju just nu ganska bra men det är bara för att vi lurar henne och ge lite Lactulos( smakar bara socker) innan hon ska börja äta.Då tar hon nappen sen men det är ju inte meningen att man ska behöva lura henne till att äta.

Men innan vi lurade henne så var det som ett övergrepp varje gång hon skulle ha barn man tröck ju in nappen i hennes mun bara för att hon ska få mat.

Nu ska ju läkaren från Gällivare ringa upp oss idag mellan 10 - 11 så får vi se vad han säger att vi ska göra.Jag hoppas ju att vi får stanna i Umeå och fixa allt detta innan vi åker uppåt i landet.


 
 
Ingen bild

Cicci

21 mars 2009 10:50

Som du konstaterat så många gånger- cykelverkstad...för d-la irriterande!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 30 april 2010 11:59

Nu lägger jag ner mindras blogg.Jag har ingen motivation att skriva och tycker att det händer ju inte så mycket så det är svårt att hitta något att skriva om. Men om ni vill kan ni fortsätta läsa om mig på min hemsida som jag har gjort: http://pi...

Av Pernilla - 5 april 2010 08:29

Ja då var det sista dagen på påsken och vi har inte haft så där jätte fint vöder.Vi har varit uppe hos min mamma och pappa och firat påsk med god mat och trevligt sällskap.Minton skulle sova hos mormor och morfar i fredags men han ångrade sig så han ...

Av Pernilla - 26 mars 2010 09:19

Mindra är ju jätte snorig igen och Minton har varit lite snorig men inget mer än så.Men in natt kom det han har hostat och hostat.Han hostar nu på morgonen oxå.När han får hosta så slår det sig alltid på hans astma och han äter ingentng och så spyr h...

Av Pernilla - 25 mars 2010 21:09

Här kommer det kort på Mindras nya glasögon.                                                                                          ...

Av Pernilla - 25 mars 2010 21:03

Mindra myser i sin tränings stol.Den är tydligen så himla skön att hon kan somna i den.        Ica kvantum har öppnat i Kiruna och då var vi ju tvungen att åka dit och titta.Barnen fick sitt i kundvagnen och det tyckte storebror Minton var...

Ovido - Quiz & Flashcards